ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) נוקטת צעדים נגד ג'נרל מוטורס (GM) וחברת הבת שלה OnStar, בגין איסוף ומכירה בלתי חוקית של נתוני מיקום גיאוגרפי והתנהגות נהיגה של מיליוני נהגי כלי רכב. ממשלת ארה"ב מציעה הסדר שבמסגרתו תיאסר על ענקית הרכב לשתף נתונים רגישים של נהגים למשך חמש שנים. יצרנית הרכב צריכה גם לשפר את שקיפות הטיפול במידע תוך מתן שליטה רבה יותר למשתמשים על המידע שלהם.
יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס מחזיקה במותגים שברולט, ביואיק, GMC וקדילק. היא מייצרת למעלה מ- 6.1 מיליון כלי רכב מדי שנה במפעלי ייצור בשמונה מדינות. OnStar – החברה הבת של GM, מספקת שירותים דיגיטליים לרכב כגון ניווט, שירותי חירום, אבטחה, תקשורת ואבחון מרחוק. חקירת ה- FTC את שיטות העבודה של שתי החברות מצאה הפרות מרובות של פרטיות המידע. באופן ספציפי טוענת ה- FTC ש- GM אספה נתוני מיקום גיאוגרפי מדויקים כל שלוש שניות, כמו גם נתוני נהיגה (בלימה, מהירות) ממיליוני כלי רכב וזאת, מבלי לקבל את הסכמתם המפורשת של הצרכנים. נתונים אלו נמכרו לאחר מכן לצדדים שלישיים, כולל סוכנויות דיווח לצרכנים כמו Verisk ולקסיס נקסיס ומאוחר יותר לג'ייקובס הנדסה, שדיווחיה השפיעו על תעריפי הביטוח של אותם נהגים ואפילו הובילו לשלילת כיסויים ביטוחיים. ה- FTC מציינת עוד כי GM הטעתה את הצרכנים בכך שגרמה לתכונת "הנהג החכם" של OnStar להופיע ככלי להערכה עצמית של הרגלי נהיגה ולא כמנגנון איסוף מידע. ה- FTC גם מצא את הצהרות הפרטיות של GM מעורפלות וכן, טענה כי החברה לא הודיעה כראוי לצרכנים שהנתונים שלהם נאספים ונמכרים לצדדים שלישיים.
הצעת הפשרה של FTC מונעת מ- GM ו- OnStar לעסוק בפרקטיקות דומות במשך חמש השנים הבאות ומציגה מספר הוראות נוספות: איסור שיתוף נתוני מיקום גיאוגרפי והתנהגות נהגים עם סוכנויות דיווח לצרכנים למשך 5 שנים; חובת קבלת הסכמת צרכנים לפני איסוף או מכירת נתונים; מחיקת נתונים שנשמרו קודם, אלא אם יבחרו הצרכנים אחרת; מתן דרך קלה לצרכנים לגשת ולמחוק את הנתונים שלהם; מתן שיטה פשוטה לצרכנים להשבית מעקב ואיסוף נתוני נהיגה ברכב; שיפור השקיפות עם גילויים ברורים לגבי איסוף הנתונים והשימוש בהם; הגבלת איסוף הנתונים רק עבור מה שנחוץ לשירותי רכב חיוניים.
למרות שה- FTC לא הכריז על קנס כספי על ההפרות של GM, מציעה הוועדה עונשים של עד 51,744 דולר על כל הפרה של ההוראות, מה שנותן לשתי החברות פרק זמן של 180 ימים לציית.
אתר BleepingComputer דיווח כי התובע הכללי של טקסס – קן פקסטון, הגיש תביעה נגד חברת ביטוח הרכב Allstate וחברת הבת שלה Arity בגין איסוף, שימוש ומכירת מידע של למעלה מ- 45 מיליון נהגים אמריקאים שלא כדין. פעילות המעקב נעשתה באמצעות הוספת ה- SDK של Arity באפליקציות פופולריות כמו Life360, GasBuddy, Fuel Rewards ו- Routely, מבלי שהנהגים ידעו על כך או הסכימו לכך. התביעה כללה גם יצרניות רכב כולל טויוטה, לקסוס, מאזדה, קרייזלר, דודג', פיאט, ג'יפ, מזראטי וראם – שלכאורה אספו ומכרו נתונים ישירות ל- Allstate ול- Arity.