חברת החשמל Nova Scotia Power וחברת האם שלה Emera, הודיעו כי מתקפת סייבר פגעה בחלקים מרשתה הקנדית ובשרתים התומכים בחלקים מעסקיה. החברה מספקת 95% מהחשמל של נובה סקוטיה ומשרתת למעלה מ- 500,000 בתים ומתקנים. בשבוע שעבר גילתה חברת החשמל Nova Scotia Power מתקפת סייבר אשר כללה גישה בלתי מורשית למערכות המחשוב שלה. החברה מסרה כי מתקפת הסייבר פגעה בקו הטלפון של שירות הלקוחות ובפורטל הלקוחות המקוון MyAccount.
מספרי טלפון סופקו ללקוחות למקרה שיהיה צורך לדווח על הפסקות חשמל או על מצבי חירום. החברה הזהירה כי מתקפת הסייבר גרמה לזמני המתנה ארוכים למתקשרים למרכז שירות הלקוחות. Emera ו- Nova Scotia Power סירבו לומר האם האירוע הוא מתקפת כופרה, אך הסבירו בהודעה לעיתונות כי נאלצו להשבית שרתים מסוימים אשר נפגעו מהמתקפה על מנת למנוע פריצות סייבר נוספות. בהצהרה נאמר כי בעוד שהשרתים השובתו, לא הייתה הפרעה לפעילות הפיזית של מתקני הייצור, ההולכה והחלוקה של חברת החשמל Nova Scotia Power, ה- Maritime Link או צינור Brunswick.
צוות ה- IT של החברה עובד מול רשויות אכיפת החוק ומומחי סייבר כדי להחזיר את מערכות ה- IT לפעילות. יש לציין כי מתקפת הסייבר על חברת החשמל Nova Scotia Power התרחשה במקביל להפסקת חשמל נרחבת בספרד ובפורטוגל – אשר הותירה מיליונים ללא חשמל.