חברת Sensata האמריקאית הינה חברת טכנולוגיה תעשייתית המייצרת חיישנים, רכיבי הגנה חשמלית ופתרונות טכניים מבוססי חיישנים עבור כלי רכב, מטוסים וציוד תעשייתי. החברה דיווחה כי הודיעה ללקוחותיה על פרצת נתונים באפריל 2025 אשר הביאה לגניבת המידע האישי הבא: שמות, מספרי ביטוח לאומי, מספרי זיהוי מס, מספרי זיהוי ממשלתיים, פרטי חשבון בנק, פרטי כרטיס אשראי, מידע רפואי, פרטי ביטוח בריאות, תאריכי לידה. Sensata לא חשפה בפומבי את המספר הכולל של הקורבנות, אך התובע הכללי של מיין דווח כי רק במיין, שלחה החברה הודעות ל- 362 אנשים.
נכון לעכשיו לא לקחה אף כנופיית כופרה אחריות על מתקפת הסייבר. Sensata טוענת כי פושעי הסייבר פרצו לראשונה למערכות המחשוב שלה ב- 28 במרץ 2025: "ב- 6 באפריל 2025, Sensata Technologies Holding plc חוותה מתקפת כופרה אשר הצפינה מערכות מחשוב מסוימות ברשת החברה", דיווחה החברה במסמך SEC והוסיפה: "מתקפת הכופרה השפיעה באופן זמני על פעילותה של Sensata במשלוח, קבלה, ייצור ובפונקציות תמיכה שונות אחרות. בעוד שהחברה יישמה צעדי ביניים כדי לאפשר שחזור של פונקציות מסוימות, טרם ידוע לוח הזמנים לשחזור מלא."
Sensata מציעה לקורבנות מתקפת הכופרה 12 חודשים של שחזור זהות חינם דרך Experian.
בשנת 2025 עד היום, חוקרי הסייבר של Comparitech רשמו 21 מתקפות כופרה על יצרנים אמריקאים והם עוקבים אחר 334 טענות נוספות למתקפות כופרה נוספות – טענות שעדיין לא אושרו על ידי החברות. מגזר הייצור הינו מטרה הולכת וגדלה עבור פושעי סייבר. המספר הכולל של מתקפות הסייבר על המגזר עלה מ- 40 בשנת 2022 ל- 85 בשנת 2023 ול- 94 בשנת 2024. מספר הרשומות שנפרצו עלה בהתאם: ממיליון בשנת 2023 ל- 2.5 מיליון בשנת 2024.
יש לציין כי מתקפות כופרה על יצרנים אמריקאים יכולות גם לגנוב נתונים וגם לנעול מערכות מחשב, מה שמוביל לעיכובים יקרים בייצור ולסיכונים עסקיים משמעותיים. יצרנים חייבים לשלם את דמי הכופר או להתמודד עם זמן השבתה ממושך, אובדן נתונים והעמקת סיכון מוגבר להונאה מתמשכת של קורבנות המתקפה.