חברת התעופה האוסטרלית Qantas דיווחה כי נפלה קורבן למתקפת סייבר אשר גרמה לגניבת מידע של שישה מיליון לקוחות: "ביום שני [30 ביוני], זיהינו פעילות חריגה בפלטפורמה של צד שלישי המשמשת מרכז קשר של חברת התעופה Qantas", נכתב בהודעת החברה. כמו כן נכתב: "לאחר מכן נקטנו בצעדים מיידיים ואנו יכולים לאשר שכל מערכות Qantas הינן מאובטחות." חברת התעופה מסרה כי הפלטפורמה אחסנה שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון, תאריכי לידה ומספרי נוסע מתמיד של שישה מיליון לקוחות. Qantas לא השתמשה במערכת לאחסון פרטי כרטיסי אשראי, מידע פיננסי אישי או פרטי דרכון.
Qantas טוענת כי פושעי הסייבר לא יכלו להשיג גישה לכל ששת מיליון הרשומות שנחשפו, כפי שכתבה בהצהרתה: "אנו ממשיכים לחקור את היקף המידע שנגנב מאיתנו ואנו צופים שהוא יהיה משמעותי." הדבר מצביע על כך ש- Qantas עדיין לא בטוחה כמה רשומות לקוחות נמצאות בסיכון. חברת התעופה הבטיחה ללקוחותיה כי פעילותה תישאר בטוחה וכי היא פועלת במהירות להגיע לשורש העניין.
קוונטס שולטת בתעשיית התעופה המסחרית של אוסטרליה וכמעט מחצית מאוכלוסיית המדינה חברים בתוכנית הנוסע המתמיד שלה. שותפים מסחריים רבים כמו בנקים, קמעונאים וחברות אנרגיה – משתתפים גם הם בתוכנית. במידה ורדיוס הפיצוץ של מתקפת סייבר זו יתרחב לאחד מהשותפים הללו – מתקפה זו עלולה להצטרף לשורות מתקפות הסייבר הידועות לשמצה ביותר באוסטרליה, כמו מתקפת ביטוח הבריאות Medibank בשנת 2022, שבה דלפו עשרה מיליון רשומות וכן, דלף תשעה מיליון הרשומות בחברת התקשורת Optus.
Qantas לא נקבה בשם הפלטפורמה שהותקפה באירוע זה, אולם חברת התעופה היא משתמשת ידועה של Salesforce ו- Genesys – ספקים שמוצריהם נפרסים לעתים קרובות במרכזי שירות טלפוניים.