פגיעה בפרטיות צופי הטלויזיה החכמה החינמית Telly

סטארט-אפ חומרה חדש בשם Telly מחלק חצי מיליון מהטלוויזיות החכמות החדשות שלו בחינם. הקאץ' הוא שהטלוויזיה החכמה בגודל 55 אינץ' מצוידת בצג שני המוצב מתחת ומציג מודעות בזמן הצפייה בתוכניות. תמורת טלוויזיה בחינם מאפשרים המשתמשים לסטארט-אפ החדש הזה לאסוף כמויות עצומות של מידע אודותיהם מכיוון שהרווח של Telly מהפרסומות מכסה מעל ומעבר את עלות הטלוויזיה עצמה.

על פי מדיניות הפרטיות שלו, אוסף הסטארט-אפ נתונים על הצפייה של המשתמשים ומיקומם הגיאוגרפי, אבל הערות שנותרו במדיניות הפרטיות שפורסמו בטעות מעלות חששות לגבי נוהלי המידע שלה, כפי שציינה לראשונה העיתונאית שושנה וודינסקי: "כפי שצוין בתנאי השימוש, איננו אוספים או מבקשים ביודעין נתונים אישיים על ילדים מתחת לגיל 13; אם אתה ילד מתחת לגיל 13, אנא אל תנסה להירשם או להשתמש בשירותים או לשלוח לנו נתונים אישיים כלשהם. השימוש בשירותים עשוי לתעד את הנוכחות הפיזית של ילד מתחת לגיל 13, אך לא נאספים נתונים אישיים על הילד. אם נדע שאספנו נתונים אישיים מילד מתחת לגיל 13, אנו נמחק את המידע הזה במהירות האפשרית. אם אתה סבור שייתכן שילד מתחת לגיל 13 סיפק לנו נתונים אישיים, אנא צור איתנו קשר בטלפון…". זמן קצר לאחר שפנתה וודינסקי ל- Telly לצורך תגובה, הסירה החברה את הסעיף ממדיניות הפרטיות שלה. בדוא"ל, טען קצין האסטרטגיה הראשי של Telly – דאלאס לורנס, כי טיוטה ישנה של מדיניות הפרטיות הועלתה בטעות.

זה לא הדגל האדום היחיד במדיניות הפרטיות של Telly. על פי המדיניות, חלק מהנתונים שהיא אוספת הם רגישים, כמו מיקום גיאוגרפי מדויק. הטלוויזיה אוספת גם שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון, גילאים, תאריכי לידה, מגדר, מוצא אתני וחיי מין או נטייה מינית (ש- Telly הסירה לאחר פרסום מאמר זה באתר techcrunch). הסטארט-אפ טוען שהוא גם אוסף מזהים תרבותיים או חברתיים של המשתמשים, כמו איזו קבוצת ספורט הם אוהדים, מאילו פעילויות גופניות הם נהנים ודברים כמו למשל אם המשתמש הוא פעיל סביבתי.

למרות שזה אולי לא מפתיע שמוצר חינמי ונתמך בפרסומות אוסף כמויות עצומות של מידע על המשתמשים שלו, קיימות סכנות באיסוף נתונים אלו מלכתחילה. רשתות פרסומות אוספות מידע ממקורות שונים: אתרים, אפליקציות טלפון וחומרה הנתמכת בפרסומות – כדי לבנות פרופילים על משתמשים שניתן להשתמש בהם לפרסום ממוקד. ככל שרשתות הפרסומות אוספות יותר מידע, כך הן יכולות להסיק יותר אודות המשתמש וככל שהן מנתחות את המידע, הן יכולות להציג למשתמש במדויק מודעות שהוא צפוי ללחוץ עליהן וכך להרוויח יותר כסף. לאחר איסוף הנתונים, משותפים ונמכרים נתוני הפרסומות על ידי ברוקרי נתונים, אשר לאחר מכן נמכרים לחברות ועסקים אחרים. ברוקרי נתונים גם מוכרים נתוני פרסומות לסוכנויות אכיפת החוק, שיכולות לקנות את הנתונים במקום לקבל צו מבית המשפט. ה- FTC האשים לאחרונה ברוקר נתונים במכירת נתוני מיקום גיאוגרפי על מאות מיליוני מכשירים ניידים, שיכולים לשמש כדי לעקוב אחר תנועותיהם של אנשים למקומות רגישים כמו מרפאות הפלות ומקומות פולחן דתי.

טלוויזיות חכמות הן אוספי נתונים ידיעות לשמצה. לפני מספר שנים, נתפסו טלוויזיות Vizio בריגול אחר הרגלי צפייה של לקוחות ומאוחר יותר נצטוו להציע ללקוחות דרך לבטל את הסכמתם למעקב. יצרניות טלוויזיה חכמות אחרות אינן שונות בהרבה: סמסונג אוספת מידע על מה שהמשתמשים צופים בטלוויזיות החכמות שלה. יש לציין כי זהו סוג מידע שנגנב מסמסונג בפרצת נתונים בשנה שעברה.

למקור הידיעה ולקריאה נוספת

פגיעה בפרטיות צופי הטלויזיה החכמה החינמית Tely
דילוג לתוכן