מתקפת כופרה פגעה ככל הנראה במערכת כרטיסי Hop של Auckland Transport – AT: "האינדיקציות מצביעות על כך שמדובר במתקפת כופרה והחקירות נמשכות", אמר דובר AT וציין כי הוא מאמין שהמתקפה מבודדת. "הלקוחות שלנו ברחבי Tāmaki Makaurau עדיין יכולים לנסוע באוטובוסים, רכבות ומעבורות – הצוות והמפעילים שלנו מודעים לבעיה ויתנו לאנשים לעלות גם אם הם לא הצליחו לטעון או לתקף את כרטיס ה- AT Hop שלהם", אמר הדובר.
באתר של AT מודיעה התראה לנוסעים: "עדיין צריך לתקף את הכרטיס בעת נסיעה. אם אינכם יכולים לתקף את כרטיס ה- Hop שלך, עדיין תוכלו לנסוע." AT דיווחה כי השיבוש עלול להימשך עד תחילת השבוע הבא תוך כדי המאמצים לשחזור מלא של השירותים. השירותים המושפעים כוללים טעינה מקוונת, כמו גם שירותי כרטיסי Hop אחרים המשתמשים ב- MyAT Hop באתר האינטרנט של AT, שאינם זמינים כרגע. AT הודיעה ללקוחותיה גם לצפות לעיכובים בעיבוד התשלומים עבור טעינות וכי מכונות הכרטיסים והטעינה מקבלים רק מזומן. עסקאות באמצעות Eftpos או באמצעות כרטיסי אשראי אינן זמינות וייתכן שהמכונות לא יפעלו. גם קמעונאים אינם מסוגלים להטעין כרטיסי Hop או לעבד שירותי Hop אחרים כגון זיכיונות טעינה.
AT אמרה שהיא מתייחסת לאבטחת סייבר ברצינות רבה: "הפעלנו את פרוטוקולי האבטחה שלנו ואנו עובדים עם מומחי ה- IT שלנו כדי לפתור את הבעיה במהירות האפשרית. עם זאת, אנו צופים שייתכן שייקח עד תחילת השבוע הבא כדי לשחזר את השירותים שלנו במלואם"; "נבדוק את האירוע במלואו ונספק פרטים נוספים לאחר השלמת החקירה".
מערכת כרטיסי Hop תוכננה, פותחה ויושמה על ידי קבוצת Thales הצרפתית. מתקפת הסייבר התרחשה לפני שדרוג מתוכנן: בחודש יוני דיווחה AT כי הנוסעים באוקלנד יוכלו במהלך השנה הבאה לשלם עבור תחבורה ציבורית באמצעות החלקה פשוטה של הסמארטפון, כרטיסי דביט, כרטיסי אשראי, Apple Pay או Google Pay.
ברט קאלו – מנתח איומים בחברת Emsisoft, טוען שאין אינדיקציות מיידיות לאיזו כנופיית כופרה עומדת מאחורי המתקפה. קאלו מנטר את הרשת האפלה לאיתור מידע המוצע למכירה בעקבות מתקפות כופרה. ג'יימס באבאג' מסוכנות הפשע הלאומית של בריטניה אמר לאחרונה: "כופרה מבוססת על מונטיזציה פלילית של פגיעויות סייבר. התגובה המערכתית היעילה ביותר היא מניעת מתקפות עתידיות על ידי השקעה בחוסן מוגבר ובמערכות מוגנות יותר". ההערה שלו נכונה והמציאות המצערת היא, שארגונים רבים פגיעים יותר ממה שהם צריכים להיות.