על רקע מתחים גיאופוליטיים מפעילים האקטיביסטים מתקפות סייבר נגד רומניה

חוקרי אבטחת סייבר הבחינו בהתגברות מתקפות DDoS (מניעת שירות מבוזרת) נגד רומניה. הנתונים מגיעים ממחקר שנערך לאחרונה על ידי ASERT, אשר ציין גם כי מתקפות אלו משתרעות על פני תעשיות שונות וכוללות מספר קבוצות האקטיביסטיות, כולל CyberDragon וצבא הסייבר של רוסיה. על פי דוח שפרסמה ASERT, החלו מתקפות ה- DDoS להסלים ב- 2 ביוני 2024, במקביל להעברה פוטנציאלית של טילי פטריוט מרומניה לאוקראינה.

על פי הדיווחים, סבלו אתרי אינטרנט רומניים מ- 352 מתקפות DDoS. מספר המתקפות נותר גבוה לאורך כל חודש יוני והגיע לשיא של 1016 מתקפות ב- 5 ביוני. מספר קבוצות לקחו קרדיט על התקיפות אשר כוונו בעיקר נגד גופים ממשלתיים, כאשר מגזר הבנקאות היה השני שהושפע במידה החמורה ביותר.

ההקשר להסלמה זו כולל דיונים בין רומניה ודרום קוריאה בעניין הרחבת שיתוף הפעולה הביטחוני שלהן, מה שייתכן שעורר עוד יותר את הפעילויות ההאקטיביסטיות הללו. נראה כי מעורבותה של רומניה בייצוא נשק לאירופה, במיוחד בתמיכתה באוקראינה, מהווה גורם משמעותי.

עוצמת המתקפות הללו צפויה להימשך, הזהירה חברת ASERT, במיוחד בעקבות הסכמתה של רומניה לשלוח מערכת טילי פטריוט לאוקראינה ב- 20 ביוני. החלטה זו עשויה להסית עוד יותר קבוצות האקטיביסטיות ולהגביר את האיום על אתרי אינטרנט ושירותים קריטיים ברומניה. כדי להפחית את האיומים הללו חיוני להטמיע פתרון הגנה חזק נגד מתקפות DDoS. הבטחת הזמינות המתמשכת של אתרים ושירותים חיוניים הינה בעדיפות גבוהה, שכן קבוצות פשיעת סייבר מתמידות במאמציהן לשבש פעולות על רקע פוליטי ודתי.

למקור הידיעה ולמידע נוסף

על רקע מתחים גיאופוליטיים מפעילים האקטיביסטים מתקפות סייבר נגד רומניה
דילוג לתוכן