ונדליזם סייבר ברשתות Wi-Fi בתחנות רכבת בבריטניה

פקידי תחבורה ומשטרת בריטניה חוקרים תקרית אבטחת סייבר לאחר שמשתמשים ברשתות Wi-Fi ציבוריות בתחנות הרכבת הגדולות במדינה דיווחו שהוצגו להם הודעות אנטי-מוסלמיות. נוסעים שניסו להיכנס לרשת ה- Wi-Fi ב- 19 תחנות כמו מנצ'סטר פיקדילי, בירמינגהם ניו סטריט וכמה מסופי תחנה בלונדון – הגיעו לעמוד שבו נכתב: "אנחנו אוהבים אותך אירופה" וכן הודעה נגד האיסלאם. Network Rail המנהלת את התחנות, מסרה כי ה- Wi-Fi כובה ולא נגנבו נתוני נוסעים.

"משטרת התחבורה הבריטית חוקרת את האירוע", נמסר בהצהרת רשת הרכבות וכן: "שירות זה ניתן באמצעות צד שלישי והושעה בזמן שהחקירה מתנהלת". כוח המשטרה אישר כי הוא חוקר דיווחים על הודעות איסלאמופוביות בחלק משירותי ה- Wi-Fi של רכבת רשת. Telent – החברה המספקת את ה- Wi-Fi של התחנות, מסרה כי שינוי לא מורשה בדף הנחיתה נעשה מחשבון מנהל לגיטימי וכי הנושא נתון כעת לחקירה פלילית.

התקרית באה בעקבות מתקפת סייבר בתחילת ספטמבר על Transport for London המפעילה את מערכת האוטובוסים, הרכבת התחתית ורכבות הפרברים של לונדון. TFL מסרה כי במתקפת הסייבר נחשבו שמות לקוחות, פרטי קשר ופרטי חשבון בנק. מתקפת סייבר זו עדיין נחקרת על ידי הסוכנות הלאומית לפשע. שבועות לאחר מכן ממשיכה מתקפה זו להשפיע על יכולתה של חברת התחבורה לספק שירותים מקוונים מסוימים כגון החזרים כספיים ומידע על תחבורה בזמן אמת.

למקור הידיעה ולקריאה נוספת

דילוג לתוכן