במתקפת כופרה נגנבו 1.2 TB של מידע ממשרד עורכי הדין פרל כהן

משרד עורכי דין ישראלי נפל קורבן למתקפת סייבר של קבוצת BianLian, אך המשרד עומד איתן מול איומי הכופר ומבטיח שהפעילות השוטפת של המשרד אינה מושפעת מהמתקפה. משרד עורכי הדין פרל כהן, מהמשרדים המובילים בישראל בתחום הקניין הרוחני והפטנטים, חווה בחודש שעבר פרצת סייבר, במהלכה נגנבה כמות לא מבוטלת של מידע. מלוא היקף מתקפת הסייבר נחקר כעת על ידי המשרד. המתקפה, שהתרחשה לפני כשלושה שבועות, בוצעה לכאורה על ידי קבוצת האקרים הידועה בשם BianLian – קבוצה המוכרת בהסתננות לארגונים וגניבת מידע למטרות כופר. לפי הדיווחים, ההאקרים הצליחו לפרוץ לכונן של החברה הכולל נתונים רגישים מפעילותה הבינלאומית וגנבו כמות גדולה של מידע.

BianLian נטלה אחריות על מתקפת הכופרה והודיעה שהשיגה כ- 1.2 טרה-בייט של נתונים. לטענת הקבוצה, נתונים אלו כוללים מידע על לקוחות, פרטי עובדים, נתונים טכניים ועסקיים, התכתבויות במייל ועוד. בעקבות המתקפה ניסו ההאקרים לסחוט את פרל כהן בדרישת כופר, אך משרד עורכי הדין סירב להיענות ואין בכוונתו לשלם. המשרד הדגיש כי פעילותו לא הופרעה והוא הפעיל מיד חברת אבטחת סייבר המתמחה בתגובה לאירועים ובחקירה משפטית, כדי לזהות את מקור הפריצה. נקבע כי מדובר באירוע בודד מוגבל למערכת מחשוב אחת ואין השפעה על חלקים אחרים בתשתית המחשוב של המשרד. יתר על כן, המידע שנגנב לא הוצפן ולא ננעל, כלומר העבודה השוטפת של החברה לא הושפעה. פרל כהן ציינו כי נראה כי כמות הנתונים הגנובים בפועל קטנה יותר ממה שההאקרים טענו, כאשר חלק ניכר מהמידע שנגנב מורכב ממידע מיושן או מידע שכבר זמין לציבור.

פרל כהן מעסיקה כ- 320 עובדים במשרדיה בישראל, ארה"ב ובריטניה, כולל כ- 180 עורכי דין ומתמחים. לפי דן אנד ברדסטריט, המשרד הוא במקום ה- 13 בדירוג משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל.

יש לציין כי בחודש מאי השנה סבל גם משרד עורכי הדין הגדול בישראל – גולדפרב גרוס זליגמן, מפרצת סייבר. במקרה זה הדליפו פושעי הסייבר מידע רגיש, כולל אלפי התכתבויות דוא"ל עם לקוחות.

למקור הידיעה ולקריאה נוספת

במתקפת כופרה נגנבו 1.2 TB של מידע ממשרד עורכי הדין פרל כהן
דילוג לתוכן