עשרות אלפי רמזורים הולנדיים פגיעים למתקפות סייבר

על פי מחקר של RTL Nieuws, עשרות אלפי רמזורים הולנדים ניתנים לפריצה ולשליטה מרחוק. משמעות ליקוי אבטחה זה במערכת השולטת על הרמזורים, הינו שפושעי סייבר יכולים להעביר אותם מרחוק לירוק או אדום. ניתן לתקן את פגיעות האבטחה הזו רק על ידי החלפה פיזית של הרמזורים. רשויות הכבישים עומלות על כך ומצפות שזה ייקח לפחות עד שנת 2030.

ההאקר האתי אלווין פפלס גילה את ליקוי האבטחה במהלך חקירת המערכת המחברת בין הרמזורים לשירותי החירום: כאשר המשטרה, אמבולנסים או מכבי האש מגיבים למצב חירום, הרמזורים הופכים לירוקים כדי לתת להם עדיפות. התחבורה הציבורית משתמשת במערכת גם כדי לקבל אור ירוק מהר יותר ולדווח על זמני הגעה משוערים. פפלס גילה שהאקרים יכולים לשלוט בקלות בעשרות אלפי רמזורים הולנדים המותקנים באלפי צמתים הולנדיים בלחיצת כפתור – ממרחק של כמה קילומטרים. "אורות תנועה הם חלק מהתשתית הקריטית שלנו ומהווים יעד פופולרי לגורמים זדוניים", אמר פפלס והוסיף: "בין אם מדובר בהאקר פלילי או במדינות אויב המכוונות לתשתית שלנו, ישנה חשיבות רבה לאבטחת מידע קשיחה עבור מערכות מסוג זה. עלינו להמשיך לשים לב היטב לכל המערכות בהן אנו משתמשים בתשתית שלנו."

מומחה אבטחת הסייבר דייב מאסלנד מודאג: "זהו ליקוי אבטחה מסוכן מאד אשר חושף בעיה מהותית בחברה הדיגיטלית שלנו. רבות מהמערכות שלנו נבנו בתקופה שבה העולם הדיגיטלי עדיין לא היה עוין ועכשיו, בתקופה של אי שקט ומתח גיאופוליטי, המערכות הללו הופכות לפגיעות."

למקור הידיעה ולקריאה נוספת

עשרות אלפי רמזורים הולנדיים פגיעים למתקפות סייבר
דילוג לתוכן