יצרנית הבירה היפנית אסאהי דיווחה כי מידע אישי נגנב בחודש שעבר במהלך מתקפת סייבר אשר זוהתה מאוחר יותר כמתקפת כופרה. המתקפה התרחשה ב- 29 בספטמבר, כאשר אסאהי דיווחה כי כשל מערכתי שנגרם על ידי מתקפת סייבר אילץ אותה להשבית את מערכות ההזמנות, המשלוחים ומרכזי השירות הטלפוני ברחבי יפן. באותה תקופה התעקשה חברת הבירה כי נתוני הלקוחות והעובדים בטוחים. ימים לאחר מכן החל לדעוך ביטחון זה, כאשר החברה הודתה כי חוותה מתקפת כופרה וכי עקבות מצביעים על גניבת מידע.
מתקפת הכופרה בוצע על ידי קבוצת Qilin, שהתפארה בגניבת כ- 27 גיגה-בייט של קבצים הכוללים חוזים, תחזיות, רישומי עובדים ונתונים פיננסיים. דגימות של הנתונים שנגנבו, שנראו על ידי אנשי אתר The Register, מצביעות על כך שחששותיה של אסאהי מגניבת נתונים אישיים הינם מבוססים, כאשר Qilin פרסמה מה שנראה ככרטיסי זהות של עובדים ומסמכים אישיים אחרים.
אסאהי טוענת כי היא בודקת את היקף ופירוט כל המידע שנגנב ומוסיפה כי היא תודיע מיד למעורבים ותנקוט באמצעים מתאימים בהתאם לחוקים הרלוונטיים בנושא הגנת מידע אישי. בעקבות מתקפת הכופרה חוותה יצרנית הבירה שבועיים של שיבושים אשר הותירו את הלוגיסטיקה המקומית של החברה בטלה. משלוחים התעכבו וצפוי מחסור במלאי ברחבי יפן. כל מבשלות הבירה של אסאהי חזרו לעבוד, אך מערכת ה- IT שלה בפירוש לא חזרה לעבוד באופן תקין, כאשר ההזמנות מעובדות באמצעות עט, נייר ומכשירי פקס. כדי להחמיר את המצב, דחתה אסאהי את פרסום תוצאותיה הכספיות הרבעוניות, תוך ציון השבתות ה- IT המתמשכות וציר הזמן להתאוששות שעדיין לא ברור: "מתקפת הסייבר שיבשה את הגישה לנתונים הקשורים לחשבונאות, מה שהביא לעיכובים בהליכי סגירת הכספים", אמרה אסאהי והוסיפה: "בעוד שהחברה עושה מאמצים לשקם את מערכות המחשוב במהירות האפשרית, לא ניתן לספק ציר זמן לשיקום מלא בשלב זה. לכן החליטה החברה לדחות את פרסום התוצאות הכספיות שלה לרבעון השלישי של שנת הכספים שתסתיים ב- 31 בדצמבר 2025."
אסאהי רחוקה מלהיות היחידה שנפגעה ממתקפת סייבר: דו"ח של המרכז הלאומי לאבטחת סייבר מזהיר מפני עלייה חדה במתקפות כופרה וגניבת מידע וציין כי אירועי סייבר משמעותיים עלו ב- 50 אחוז משנה לשנה – מה שמרמז על כך שמתקפת הסייבר על יצרנית הבירה היפנית הינה רק אחת מני רבות.