חברת Rackspace עוברת "תקרית אבטחה" שהשביתה שירותי Exchange

חלק משירותי Microsoft Exchange המתארחים בחברת מחשוב הענן Rackspace הוסרו על ידי מה שהחברה תיארה כ"תקרית אבטחה". מהחברה נמסר: "ביום שישי, 2 בדצמבר 2022, התוודענו לבעיה המשפיעה על סביבת  Exchange שלנו. השבתנו באופן יזום וניתקנו את סביבת Exchange תוך כדי ניסיון להבין את מידת ההשפעה וחומרתה. לאחר ניתוח נוסף, קבענו כי מדובר באירוע אבטחת מידע". האירוע מתואר כמבודד לחלק מפלטפורמת Exchange.

ל- Rackspace אין מושג מתי היא תוכל להחזיר את השירות שלה לאלו שהושפעו מתקרית אבטחת המידע ומדגישה שתהליך החזרה לשגרה עלול להימשך מספר ימים, כשהחברה מתחייבת לתמיכה טובה יותר לאחר תלונות לקוחות. האירוע התבטא במה ש- Rackspace מתארים כבעיות קישוריות וכניסה בעוד שמאוחר יותר הוגדר האירוע ככשל משמעותי בסביבת Exchange. אין עדיין מידע על סיבת תקרית אבטחת המידע, אולם השילוב של הפסקה ותהליך שיקום ארוך, מצביע על כך שכופרה עשויה להיות הגורם.

"הדרך שבה הם טיפלו בזה הייתה נוראית. בלי תמיכה. בלי דואר אלקטרוני. בלי כלום. מי יודע מתי יהיו לנו תשובות", כתב אחד מלקוחות Rackspace לאתר theregister.com. "התקשרתי לקו התמיכה, המתנתי והאזנתי למוזיקה עלובה במשך שלוש שעות, 14 דקות ו- 19 שניות ולבסוף נאלצתי לסיים את השיחה", כתב אחר. Rackspace הציעה ללקוחות המושפעים גישה חופשית לרשיונות Microsoft Exchange Plan 1 ב- Microsoft 365 למשך זמן הטיפול בתקרית והנחיות כיצד להפעיל את היישום. העסקים של Rackspace מבוססים על אספקת שירותים מאובטחים וגמישים, כך שאירוע זה צפוי לפגוע ביחסי החברה עם לקוחותיה מכיוון ש- Exchange מאחסן בדרך כלל נתונים רגישים רבים, העברת הודעות ולוח שנה – המהווים פונקציות ליבה עסקיות. במידה והאירוע יתפשט מעבר ל- Exchange המאוחסן בחברה, צפוי להתגבר כעס הלקוחות שכן Rackspace מארח יישומים קריטיים ונתונים חיוניים רבים.

Rackspace עדכנו כי צוותי האבטחה והתפעול שלהם ממשיכים לעבוד הן במסגרת צוותים פנימיים והן בצמוד למומחים חיצוניים כדי לקבוע את מלוא ההיקף וההשפעה של תקרית אבטחת המידע בסביבת Exchange. החברה גם הודתה שההצעה שלה לעבור בחינם ל- Microsoft 365 לא מתאימה לחלק מלקוחותיה. בעדכון נוסף נמסר על ידי החברה: "זמני ההמתנה הנוכחיים לתמיכה בלקוחות ארוכים בהרבה מהרגיל", וכן: "מי  שמוצא את תהליך המעבר מאתגר וממתין לתמיכה, אנו מבקשים את סבלנותכם כאשר אנו מגדילים את הצוות כך שיעזור לכל לקוח. מאז העדכון האחרון שלנו, גייסנו כ- 1000 אנשי תמיכה כדי לצמצם את זמני ההמתנה ולטפל בכל קריאות השירות".

למקור הידיעה ולקריאה נוספת לחצו כאן

חברת Rackspace עוברת "תקרית אבטחה" שהשביתה שירותי Exchange
דילוג לתוכן