האם המידע שלך באמת מוגן? הסיכונים, ההשלכות וההגנה כנגד אובדן נתונים.

נתונים הם אחד הנכסים החיונים ביותר בכל ארגון ועסק. עם התקדמות והתפתחות הטכנולוגיה, גדלה גם הסכנה לאובדן נתונים. מאמר זה יציג את האסטרטגיות, הכלים והשיטות העדכניות ביותר למניעת אובדן נתונים, ויספק מידע חיוני לכל מי שרוצה לשמור על מידע החיוני לעסקו. התשובה הקצרה- יש לנו מערכת החוסמת העברת מידע לגורמים שאינם מורשים לקבל אותו אבל לפני שתגיעו למסקנה האם אתם רוצים מערכת מניעת דלף מידע לעסק, נבין את הסיכונים ואיך אפשר למזער אותם.

 

אובדן נתונים והשלכותיו

השלכות של אובדן נתונים יכולות להיות קריטיות, הפסקות בתפעול היומיומי של הארגון, אובדן הכנסות, פגיעה באמון הלקוחות ובמוניטין העסקי, יתכנו גם השלכות משפטיות, במיוחד אם הנתונים שאבדו היו כוללים מידע רגיש או מוגן.

הגורמים העקריים

תקלות טכניות: הכוללות קריסת מערכות, תקלות חומרה, ותקלות תוכנה,
תקיפות סייבר: התקפות זדוניות כמו וירוסים, תוכנות כופר, ופריצות אבטחה,
טעויות אנושיות: כוללות מחיקת נתונים בטעות או שימוש לקוי במערכות,
אסונות טבע: כגון שריפות, שטפונות, רעידות אדמה, המשפיעים על מרכזי נתונים.

 

אז איך מתמודדים עם אובדן נתונים?

1. גיבוי ושחזור

אחת הדרכים היעילות ביותר למניעת אובדן נתונים היא יצירת גיבויים קבועים. יש לבחור בפתרונות גיבוי מתקדמים, המאפשרים שחזור מהיר וקל של הנתונים במקרה הצורך. 010 מציעה לכם פתרון גיבוי מתקדם המורכב משירות תמיכה מקצועי ומתוכנת גיבוי חכמה המאפשרת להתמודד עם כל איום על כל מערכת מידע.

 

2. אבטחת מידע

שמירה על נתונים מפני גישה לא מורשית הגנה על נתונים מפני גישה לא מורשית היא קריטית. יש להשקיע במערכות אבטחת מידע מתקדמות, כולל פתרונות נגד תוכנות זדוניות, חומות אש ואימות רב-גורמי. מחקרים מלמדים כי 93% מהפריצות והפגיעות באבטחת מידע התחילו מאירוע Phishing. תוכלו לבדוק את החסינות שלכם ושל העובדים שלכם אל מול נסיונות הפישינג דרך המשחק שלנו. כמשתמע, על מנת להפחית משמעותית את הסיכון לאירוע סייבר בארגון, חשוב לבצע הדרכות שוטפות לעובדים וללמד אותם לזהות פוטנציאל לאירוע סייבר ולאיומים איתם הם מתמודדים, ברמה האישית והארגונית וניחשתם נכון- אנחנו מספקים הכשרה כזאת בדיוק.

 

3. תכנון למקרה חירום

כדי להתמודד עם אובדן נתונים חשוב לפתח תוכנית מקיפה למקרה חירום, הכוללת פרוצדורות להתמודדות עם אובדן נתונים. תוכלו ליצור איתנו קשר ואנחנו נייעץ לכם ונעזור לכם לבנות תוכנית כתגובה לאירועים קריטיים ולדאוג להדרכה שוטפת של עובדים.

 

5. תרבות ארגונית

מעורבות עובדים במניעת אובדן נתונים יצירת תרבות ארגונית שמעודדת אחריות ומודעות לאבטחת מידע היא מרכיב חיוני במניעת אובדן נתונים. עובדים צריכים להיות מעורבים ומודעים למדיניות האבטחה ולקיים אותה בקפדנות.

 

המערכת שלנו למניעת דלף מידע היא תוכנה המונעת דליפה של מידע רגיש בתוך הארגון ומחוצה לו. המערכת חוסמת העברת מידע לגורמים שאינם מורשים לקבל אותו – לעיתים מידע שעשוי להתקבל בלי כוונה לכך. ישנם פתרונות שונים לנושא רגיש זה – אנחנו ב- 010 ננפה את הנכסים הדיגיטליים בחברתכם ונגדיר את רמת הסיכון שלהם בהעברת מידע רגיש זה כמו כן גם תגדיר למי מותר לגשת למידע ובאיזו תדירות. וצריך גם לזכור שמניעת אובדן נתונים היא תהליך רב-ממדי הכולל גיבוי נתונים, אבטחת מידע, תכנון למקרה חירום ויצירת תרבות ארגונית מתאימה. באמצעות יישום הצעדים הללו, ניתן להגן על הנתונים החיוניים ולמנוע נזקים עתידיים, ואנחנו כאן על מנת לעזור לכם עם כל אחד ואחד מהתהליכים האלה.

צרו עימנו קשר עוד היום ונבצע לכם סקר סיקונים, נזהה את נקודות החולשה של העסק ונמליץ על הפעולות הרצויות למען בטחון העסק שלכם.

דילוג לתוכן