אזרחי הולנד חייבים להניח שהנתונים האישיים שלהם כבר דלפו או שזה יקרה בשלב מסוים. רשות הגנת המידע ההולנדית הגיעה למסקנה זו חמש שנים לאחר כניסתה של תקנת הגנת המידע הכללית (GDPR).
לתושבי הולנד הומלץ לשפר ולהקשיח ההגנה על המידע שלהם כדי למנוע מהנתונים שלהם לדלוף. ההמלצה כוללת שימוש בסיסמה שונה בכל מקום ולהשתמש בשיטות כניסה מאובטחות, אם ארגונים מציעים אותן. רשות הגנת המידע ההולנדית גם קראה לאזרחים להשתמש בזכויות הפרטיות שלהם, כמו לבקש מארגונים למחוק את הנתונים שלהם: "ככל שיש לארגונים פחות מידע עליך, כך אתה מסתכן פחות", אמר השירות בדוח השנתי שלו על פרצות נתונים ב- 2022.
בשנה שעברה התקבלו ברשות הגנת המידע ההולנדית 21,151 דיווחים על פרצות נתונים, לעומת 24,866 בשנה שלפני כן. מספר הפרצות הנתונים המדווחות עקב מתקפות סייבר ירד מעט, מ- 2,210 ב- 2021 ל- 1,826 שהיתה שנת קורונה כאשר אזרחים ועסקים נאלצו לנקוט בפעולות דיגיטליות מהירות. את הירידה הקלה אפשר להסביר גם בדרך שבה ארגונים מדווחים על דלף מידע: אם ארגון אחד מפרסם דיווחים רבים, הדבר יכול לעוות את המספר, או שארגונים מתאימים את התהליכים שלהם כך שייעשו פחות טעויות המובילות לפריצת מידע, הסבירו ברשות.
רוב הדיווחים על דלף מידע ומתקפות סייבר הגיעו מתחום הבריאות והדבר נובע מהצבירה העצומה של נתונים אישיים, אמר דניס דאבראדוס – מפקח ומתאם דלף נתונים צוותים. לפי הרגולטור, זה תמיד נוגע לנתונים רפואיים. שלוש מתקפות הסייבר הגדולות ביותר על ספקי IT במוסדות בריאות בלבד השפיעו על כ- 900,000 קורבנות. דלף המידע בשירותים פיננסיים כמו הלוואות למשכנתאות, ירד בכמעט שליש לעומת שנה קודם לכן. במינהל הציבורי, כמו עיריות, ירד דלף המידע ב- 16% בהשוואה ל- 2021.