מתקפת כופרה גרמה לתושבים לשלם חשבונות שירות גבוהים להחריד

תושבי העיר Apex בצפון קרוליינה ארצות הברית פנו ל- WRAL News לאחר שמתקפת כופרה גרמה לדרישת תשלום חשבונות שירות גבוהים להחריד. אחד התושבים אמר ל- WRAL News שהחשבון שלו היה ע"ס 1,000$. בחודש יולי השביתה פריצת סייבר את רשת המחשוב של העיירה – התושבים לא יכלו לשלם חשבונות או להגיש בקשה לאישורים באופן אלקטרוני בזמן שרשת המחשוב של העיירה הייתה מושבתת. התקרית אושרה כמתקפת כופרה, כך מסרה העירייה בעדכון באתר האינטרנט שלה: "המשבר הזה, שנגרם כתוצאה מתקרית אבטחת סייבר, יצר חוסר יציבות במערכת החיוב", אמר ראש העיר ז'אק גילברט בהצהרתו.

חבר המועצה טרי מהפי אמר שהוא חוקר את בעיות החיוב שנגרמו כתוצאה ממתקפת הכופרה ומחכה לקבל מידע נוסף מגורמים רשמיים בעיר: "שמעתי את החששות לגבי חשבונות השירות האחרונים בזמן שאנחנו ממשיכים להתאושש מתקרית אבטחת הסייבר", כתב מהפי באימייל לתושבים והוסיף: "אני מעורב בנושא ומחכה לקבל מידע נוסף מהממשל בכמה נקודות". מהפי טוען כי החשבון האחרון שקיבלו התושבים היה לתקופה של חודשיים: "יש להפחית את התשלומים המשוערים במהלך אותה תקופה מהסך החודשי הזה לכדי סכום סופי לתשלום. אני מאוד מצטער על הצרות הללו ואני מבטיח שכולם יחויבו בצורה הוגנת ומדויקת. כל בעיה בחשבונות (זיכויים חסרים וכו') תטופל ואף אחד לא יחויב בתשלום איחור או ינותק בגלל חוסר תשלום, עד שנתגבר על העומס ונחדש את העסקים כרגיל".

WRAL News שאלו מה עושה העיר כדי לחזק את אבטחת הסייבר שלה וקיבלה את התשובה הבא: "בזמן שאנחנו ממשיכים לחקור את מתקפת הכופרה, אנחנו נוקטים בצעדים מתאימים כדי לחזק עוד יותר את אמצעי הגנת הסייבר הקיימים של העיר Apex."

אין זו הפעם הראשונה שמתקפת סייבר כזו מתרחשת בצפון קרוליינה: בשנת 2020 נפגעו העיר דורהאם ומחוז דורהאם ממתקפת נוזקות. בשנת 2019 טענו גורמים רשמיים במחוז אורנג' כי מתקפת כופרה השביתה את רשת המחשבים של המחוז.

למקור הידיעה ולקריאה נוספת

מתקפת כופרה גרמה לתושבים לשלם חשבונות שירות גבוהים להחריד
דילוג לתוכן