חברת הטלקום הממשלתית של נמיביה נפלה קורבן למתקפת כופרה אשר גרמה לדלף מידע רגיש של לקוחות ומידע של פקידי ממשל בכירים. טלקום נמיביה מסרה כי המידע שנגנב פורסם לאחר שסירבה לתקשר עם קבוצת האקרים הידועה בשם Hunters International. החברה מסרה כי כעת היא חוקרת כיצד נפרצו מערכות המחשוב שלה וכיצד התרחש דלף המידע המסיבי.
הנשיא היוצא ננגולו מבומבה גינה את מתקפת הסייבר, קרא לטפל בה בדחיפות הראויה והוסיף כי אבטחת סייבר היא עניין של ביטחון לאומי. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי ההאקרים גנבו כ- 500,000 רשומות הכוללות נתונים אישיים ופיננסיים השייכים למשרדים, לפקידי ממשל בכירים וללקוחות החברה. בהצהרתה השבוע, מסרה טלקום נמיביה כי היא גילתה רק ביום שישי האחרון שחלק ממידע לקוחותיה דלף לרשת האפלה.
מנכ"ל חברת הטלקום – סטנלי שנאפינדה אמר כי ההאקרים פרסמו לציבור את המידע שגנבו, לאחר שטלקום נמיביה אמרה שהיא לא מוכנה לנהל איתם משא ומתן על דמי הכופר. הוא הוסיף כי בתחילה נראה כי לא נפגע מידע רגיש, אולם רשומות רגישות של לקוחות כולל פרטי זיהוי אישיים, כתובות ומידע בנקאי דלפו והופצו ברשתות החברתיות.
טלקום נמיביה אמרה שהיא עובדת עם גורמי ביטחון כדי לצמצם כל חשיפה נוספת ולהעמיד את הפושעים לדין. החברה הזהירה שחל איסור לשתף את המידע שדלף: "אנו מזהירים כי כל מי שמשתמש ו/או מפיץ מידע אישי כלשהו שהודלף יעבור עבירה פלילית", אמר שנאפינדה. החברה גם קראה ללקוחות לשנות סיסמאות במכשיריהם האישיים ולהימנע מביצוע העברות כספים בנסיבות חשודות.
שנאפינדה אמר בראיון לתקשורת המקומית כי החברה לא תנהל משא ומתן עם טרוריסטי סייבר: "אנחנו יודעים שהסכומים שהם דורשים הם מופקעים ובלתי סבירים, אז אין סיבה לשקול אפילו לדון בזה. גם אם כן משלמים את דמי הכופר, אין ערובה שהמידע עדיין לא יודלף."