אל תשאיר את הארגון שלך חשוף לאיבוד מידע!

תחום הגיבוי הוא תחום של שחור ולבן.

כל עוד לא צריכים אותו – הכל מצוין.

אבל מספיקה רק פעם אחת של קטסטרופה – בשביל לרסק עסק שלם!

המנהלים שלכם סומכים עליכם בעיניים עצומות. המנהלים הללו מאמינים שאם חס וחלילה תגיע הקטסטרופה – המידע שלהם יהיה מוגן. ניתן יהיה להציל ולשחזר אותו. תוכלו לעשות עבורם את ה'קסם' ולהחזיר להם את העסק לפעילות בתוך רגע. האם זה באמת כך?

בפוסט זה נציב שורה של שאלות שהן הקריטיות ביותר לדעתנו כשבאים לבחון את פתרון הגיבוי שאתם בוחרים. כל פשרה שלא תכלול את כל הנקודות הבאות, עלולה להתגלות כלא מספיק טובה בזמן אמת. זכרו – אם תאבדו פעם אחת בלבד, את כל המידע – בגלל ווירוס, גניבה, שריפה, רעידת אדמה, פגיעת טיל וכדומה, חלילה – ולא תצליחו לשחזר ולהציל את החומרים – אתם חושפים את העסק לסכנות שלא כאן המקום לפרט. פעם אחת בלבד…

אז על מה צריך להקפיד?

האם הספק שנותן את פתרון הגיבוי מתחייב לשחזר את החומרים במידת הצורך? ספקים רבים 'נותנים לכם שטח לגיבוי' אולם לא 'לוקחים אחריות' ואינם מפקחים בפועל על ביצוע הגיבוי. בדיקת הגיבוי נעשית בצורה אקראית ולא באופן שוטף ומבוקר.

תשתיות הגיבוי: האם פתרון הגיבוי לענן שלכם נמצא בשני אתרים נפרדים לפחות? האם האתרים הללו יושבים על תשתיות ISP שונות למקרה שאחת תקרוס?

ביטחון המידע: האם אתם יודעים איזו הצפנה עובר המידע העסקי החשאי והחשוב ביותר שלכם? מהי רמת ההצפנה בעותק המקומי? בדרך לענן (in-flight)? בעותקים המרוחקים (at rest)? מהי מידת ההצפנה? האם ישנן הסמכות חיצוניות המעידות שלא ניתן לפרוץ את ההצפנה? האם התוכנה מיוצרת על-ידי חברה אמינה?

מדיניות הגיבוי:

כמה ימים \ שבועות \ חודשים \ שנים אחורה ניתן לשחזר במקרה של מחיקה? האם מספיק למקרה שאתם רוצים לאתר שינויים במידע שאירעו לפני תקופה ארוכה (בשוגג או במזיד)?

למערכות פיננסיות – האם הגיבוי שלך מספיק לדרישות מס הכנסה?

האם יש גיבוי מקומי בנוסף לגיבוי המרוחק?

האם הגיבוי המקומי מגבה גם הוא את כל מה שמגובה לענן? האם ספק השירות אחראי גם על תקינות ושלמות הגיבוי המקומי.

היקף הגיבוי והתמחור: האם הספק שלך מסוגל להגן על כל סוגי השרתים והאפליקציות הקיימות בארגון שלך? האם התמחור לגיבוי נעשה באופן פשוט או שכל מערכת מידע נוספת כרוכה בתשלום נוסף (תיבות דואר, SQL, SAP, ORACLE, וירטואליזציה וכו' וכו'). האם ניתן לשחזר פריט בודד (דוא"ל או קובץ וורד אחד) ממערך הגיבוי?

ומה קורה בשעת אסון? תוך כמה זמן הספק שלכם מתחייב לשחזר את המידע? האם זמן זה סביר עבור הצרכים הארגוניים שלכם? האם ניתן לקבל את החומר על-גבי דיסק במקרה של צורך בשחזור גדול והעברת המידע ברשת תארך ימים ארוכים? האם ניתן, עד לרכישת חומרה חדשה, לשחזר את המידע לשרתים בענן של הספק? כמה זה עולה?

האם יש "אבא" לפיתרון הנוכחי? וכמה ניסיון יש לו? האם תוכנת הגיבוי הנוכחית שלכם היא של יצרן המתמחה בתחום? כמה שנים הוא כבר בתחום? האם הוא יתן גב תפעולי בעת צרה לנותן השירות המקומי?

שירות, שירות, שירות –

במידה ותעזבו את ספק הענן שלכם – לכמה זמן נוסף יישמר המידע שלכם?

האם לספק הגיבוי יש מוקד שירות עם מענה אנושי או שהתקשורת מול המוקד נעשית בדוא"ל בלבד?

האם לספק הגיבוי יש אמנת שירות? תוך כמה זמן הוא מחויב לתת מענה לפניה?

ועוד כמה דברים חשובים…

כמה עולים שירותי שחזור אם יידרשו?

האם יש לכם גישה למידע בענן?

למי יש גישה למידע הזה? רק לכם או גם לנותן השירות? מי מחזיק את הסיסמה?

אלו שאלות חשובות שעליך לשאול את הספק שנותן לך היום את השירות.

תשובות לא מלאות ולא מספקות לשאלות הללו חושפות אותך לסיכון משמעותי:

איבוד המידע שלך בשעת אסון (חלילה) ללא יכולת שחזור!

ומה מציעה לך 010?

בואו ונגיד את האמת מההתחלה:

הפיתרון שאנחנו מציעים לכם, לא בהכרח יהיה זול יותר ממה שאתם משלמים היום. אנחנו לא יכולים ולא מתכוונים להתמודד עם המחירים שכל ספק בכל רמה מציע בשוק הזה, אבל, במקביל למבחן המחיר, כדאי לבדוק את התמורה למחיר. במבחן התמורה למחיר שתשלמו תמורת הגיבוי תגלו ש- 010 נותנת ללקוחותיה תמורה מלאה.

אבל –

הפיתרון שלנו נותן תשובות חיוביות, מלאות, ומספקות לכל השאלות שהוצגו קודם!

אנו משתמשים בתוכנה של חברת Asigra הוותיקה ביותר בתחום. חברה זו היא בת שלושים ועוסקת אך ורק בגיבוי והגנה על מידע. חברת Asigra מספקת לנו תמיכה מלאה Back to Back על כל נושא ושאלה 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה.

אנו מבצעים לכל לקוח גיבוי מקומי בנוסף לגיבוי לענן שלנו ומאפשרים שמירת היסטוריה לפי מדיניות הארגון שלכם ולפי הרגולציה בתחום ללא מגבלות זמן או גרסאות.

תוכנת הגיבוי יכולה לגבות את כל סוגי האפליקציות הנפוצות והמחיר לא תלוי בסוג המידע אלא בנפח שנשמר על המערכות של 010. (מערכות לדוגמא: Windows, Linux, UNIX, VMware, Hyper-V, AS400, Tablet, Smartphone, SQL Server, Exchange, Oracle, SalesForce.com, Office 365, Google Apps, Dockers).

במקרה של שחזור, חברת 010 לא תנוח ולא תשקוט עד לשחזור מלא של החומר שלכם. שחזור זה אינו עולה כסף נוסף. ניתן לשחזר מרמה של פריט בודד כגון קובץ מתוך שרת וירטואלי או פריט בודד משרת דואר ועד למערכת שלימה.

במידה ולא ניתן לבצע שחזור מלא על קווי האינטרנט – נוציא שליח עם דיסק שחזור אליכם. או לחילופין, נשחזר לכם את החומר אל שרת וירטואלי בענן שלנו וכך תוכלו להתחיל בעבודה עוד לפני שתקבלו את החומרה החלופית שתזמינו.

התשתיות של חברת 010 נמצאים בשני אתרים מוגנים ומרוחקים אחד מהשני. כל המידע של לקוחותינו משוכפל במלואו בין שני אתרים אלו. בכל אתר כזה אנו משתמשים בתשתיות מהשורה הראשונה מחברות מובילות כגון: NetApp, VMware, Dell, HP ועוד. כל המערכות שלנו ביתירות מלאה של 99.999% לפחות, דבר זה מבטיח לכם שחזור בכל מקרה.

בחברת 010 ישנם למעלה מ-8 מומחים בתחום ההגנה על המידע עם ניסיון מצטבר של למעלה מ-90 שנות אדם בתחום. בנוסף, אנו מנטרים את תוצאות הגיבוי של כלל לקוחותינו ומידי יום אנו בודקים את כל השגיאות שהיו בגיבויים, מתקנים אותם, ובמידת הצורך אף מגבים שוב את המידע. כמו כן, במידה וגיבוי נכשל 3 ימים ברציפות נפתחת התרעה למנהל התמיכה וללקוח על הבעיה.

שירות הוא ראשון במעלה אצלנו ולכן יש לנו מוקד טלפוני מאויש 24 שעות ביממה. לקוחות מקבלים מענה לפי SLA מוגדר לפי סוג הקריאה.

במקרה המצער של פרידה, אנו נשמור ללא עלות נוספת את המידע שלכם לשלושים יום על המערכות שלנו. בנוסף, אם תרצו, אנו נאפשר לכם לקבל עותק עם כל ההיסטוריה של המידע שלכם שמאוחסן על המערכות שלנו.

כיוון שהמידע שלכם רגיש עסקית, תוכנת Asigra מצפינה את המידע ברמה של 256 סיביות. לחברה תקן אבטחת מידע של FIPS 140-2 שלא ניתן לפרוץ את ההגנה של ההצפנה. המידע מוצפן גם באתר הלקוח וגם במעבר לענן וגם על המערכות של 010 עם מפתח וקוד שקיים רק אצלכם ולא מאפשר לאף אדם כולל לאנשי 010 גישה לנתונים.

אנו נמצאים בשוק שנים רבות. בשנים האחרונות נכנסו אליו עוד שחקנים רבים.

כמו בכל תחום – יש כמות ויש איכות.

אנחנו לא מכירים מישהו שיודע לתת פתרון איכותי כמו שלנו. פתרון שייתן לכם ראש שקט לחלוטין, הבטחה אמיתית ללקוחות, והגנה מושלמת לעסקים גם במקרי אסון.

דילוג לתוכן