בפריצה דיגיטלית נגנב מידע מחברת האנרגיה האמריקאית דיוק אנרג'י

תושבי סנט פטרסבורג בארה"ב תהו לאחרונה ברשתות החברתיות אם גם אחרים קיבלו אימייל הנושא את הכותבת "מידע חשוב בנוגע לחשבון Duke Energy שלך". חברת האנרגיה דיוק אנרג'י אישרה שהמכתבים אינם הונאה וכי פריצה דיגיטלית חשפה מידע אישי של לקוחות בחודש מאי. הודעת החברה מה- 12 בדצמבר קובעת כי גורם בלתי מורשה השיג מידע כמו שמות, תאריכי לידה וארבע הספרות האחרונות של מספרי תעודת זהות.

באמצעות סדרה של מיילים הסבירה אודרי סטסקו – מנהלת התקשורת הראשית של חברת Duke Energy Corporate, את העיכוב של שבעה חודשים בהודעה הלקוחות: "למרות שסוגים אלו של אירועים אינם נדירים, הם דורשים חקירות מקיפות, לעתים קרובות בשיתוף עם רשויות אכיפת חוק מקומיות ופדרליות כמו ה- FBI, מומחי אבטחת סייבר וסוכנויות אחרות. ערכנו חקירה יסודית כדי להבטיח הבנה מלאה של האירוע, נקטנו בפעולות כדי לצמצם את השפעת האירוע ויישמנו אמצעים כדי לסייע בהגנה על הלקוחות שלנו ועל מערכות המחשוב שלנו".

דיוק אנרג'י בסנט פטרבורג משרתת 2 מיליון לקוחות ברחבי המדינה. יותר מ- 500,000 בתים ועסקים במחוז פינלס מסתמכים על שירותי החברה ועבור רבים, זו האפשרות היחידה שלהם לקבלת שירותי אנרגיה. הפריצה  הדיגיטלית חשפה מספרי חשבונות, כתובות דואר, מספרים סידוריים של שעוני חשמל, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון ומזהי מס פדרליים המאוחסנים באתר האינטרנט של דיוק אנרג'י. לדברי סטסקו: "למרות הפריצה הדיגיטלית, אין כל אינדיקציה לכך שנחשפו סיסמאות, נתונים פיננסיים או כניסה לפרופילים מקוונים דרך 'החשבון שלי' או דרך פורטל 'החוויה העסקית' שלנו."

"הנושא הזה לא השפיע על כל לקוחות דיוק אנרג'י", אמרה סטסקו וציינה: "אנחנו מתקשרים ישירות עם לקוחות שעלולים להיות מושפעים באמצעות דואר אלקטרוני ודואר ארה"ב. דיוק אנרג'י מתייחסת ברצינות לאבטחת המידע של לקוחותיה והפעלנו פעולות מיידיות כדי לסייע בהגנה נוספת על חשבונות הלקוחות." לפי המכתב כללו פעולות אלו יישום פעולות הצפנה, ניטור ובקרה נוספים. דיוק אנרג'י טענה כי היא אינה חסינה מפני פריצות דיגיטליות, כמו כל חברה אחרת וכי היא מתריעה בפני לקוחותיה אודות התקרית על מנת שיוכלו לנקוט בצעדים כדי להגן על המידע שלהם. המכתב מעודד לקוחות לגלות עירנות לניסיונות דיוג באמצעות מיילים והודעות טקסט הכוללות קישורים, קבצים מצורפים או בקשות למידע אישי. דיוק אנרג'י הציעה לנמענים גישה לתכניות IdentityWorks ו- Identity Restoration של סוכנות ניטור האשראי Experian למשך שנה.

למקור הידיעה ולמידע נוסף

בפריצה דיגיטלית נגנב מידע מחברת האנרגיה האמריקאית דיוק אנרג'י
דילוג לתוכן