ספקית הסלולר הרביעית בגודלה בקנדה – Freedom Mobile, חשפה דלף מידע לאחר שפושעי סייבר פרצו לפלטפורמת ניהול חשבונות הלקוחות שלה וגנבו את המידע האישי של לקוחות. חברת Freedom, שנוסדה בשנת 2008 בשם Wind Mobile על ידי ספקית התקשורת Globalive, מונה למעלה מ- 2.2 מיליון מנויים וטוענת שהיא מספקת כיסוי ל- 99% מהקנדים. Vidéotron – חברת בת של חברת התקשורת הקנדית Québecor, רכשה את Freedom בשנת 2023 ויצרה את ספקית הסלולר הרביעית בגודלה במדינה עם למעלה מ- 3.5 מיליון לקוחות סלולר וכ- 7,500 עובדים.
בהודעת דלף המידע אמרה Freedom כי זיהתה פריצה לפלטפורמת ניהול חשבונות הלקוחות שלה ב- 23 באוקטובר: "חקירתנו גילתה שצד שלישי השתמש בחשבון של קבלן משנה כדי להשיג גישה למידע האישי של לקוחותינו. "זיהינו במהירות את האירוע ויישמנו אמצעי תיקון ושיפורי אבטחה, כולל חסימת החשבונות החשודים וכתובות ה- IP המתאימות."
פרטי הלקוחות שנחשפו בתקרית כוללים שמות פרטיים ושמות משפחה, כתובות מגורים, תאריכי לידה, מספרי טלפון ביתיים ו/או ניידים ומספרי חשבון Freedom Mobile. למרות שלא נמצאו ראיות לכך שהנתונים שנפגעו נוצלו לרעה מאז הפריצה, ייעצה ספקית הסלולר ללקוחות שנפגעו לגלות עירנות וחשדנות לגבי הודעות בלתי צפויות המבקשות את המידע האישי שלהם, או מפנות אותם לאתר אינטרנט למסירתו. Freedom גם המליצה ללקוחותיה לא ללחוץ על קישורים או להוריד קבצים מצורפים מהודעות דוא"ל או הודעות טקסט שנראים חשודים וכן, לבדוק באופן קבוע את חשבונותיהם לאיתור פעילות חריגה.
דובר Freedom Mobile אמר לאנשי אתר – BleepingComputer כי הרשת והפעילות לא הושפעו וכי זוהי איננה מתקפת כופרה. בעוד שהדובר ציין כי פושעי הסייבר השתמשו בחשבון גנוב של קבלן משנה כדי להשיג גישה למידע האישי של מספר לקוחות, הוא לא ציין כמה לקוחות הושפעו מהפריצה.
גם במאי 2019 אישרה Freedom Mobile דלף מידע, לאחר שספק צד שלישי חשף באינטרנט מסד נתונים לא מאובטח של תמיכת לקוחות – מסד נתונים אשר הכיל את המידע האישי של כ- 15,000 לקוחות.