גוגל Cloud – המתחרה של שירותי אמזון מחקה בטעות חשבון של לקוח ענק: לחברת UniSuper – קרן פנסיה אוסטרלית המנהלת כספים בשווי 135 מיליארד דולר של 647,000 לקוחות, נמחק כל החשבון ב- Google Cloud, כולל כל הגיבויים שהיו מאוחסנים בשירות. למרבה המזל היו ל- UniSuper גיבויים אצל ספק גיבוי אחר והיא הצליחה לשחזר את המידע שהיה מגובה אצלו, אולם לפי יומן האירועים של UniSuper, זמן ההשבתה של החברה התחיל ב- 2 במאי ושחזור מלא של השירותים התרחש רק ב- 15 במאי. אלו הם שבועיים של השבתת פעילות עסקית ופגיעה קשה במוניטין.
בהצהרה משותפת של מנכ"ל UniSuper – פיטר צ'ון ומנכ"ל Google Cloud – תומס קוריאן נכתב: "מנכ"ל Google Cloud – תומס קוריאן אישר שמחיקת חשבון הלקוח והגיבויים שלו נבעו מרצף חסר תקדים של אירועים, לפיו תצורה שגויה במהלך אספקת שירותי הענן הפרטי של UniSuper הביאה בסופו של דבר למחיקת המנוי הפרטי של UniSuper. זהו מנוי מבודד, אירוע מיוחד במינו שמעולם לא התרחש עם אף אחד מהלקוחות של Google Cloud וזה לא היה צריך לקרות. Google Cloud זיהתה את האירועים שהובילו לאירוע זו ונקטה באמצעים כדי להבטיח שהדבר לא יקרה שוב". בהמשך נכתב גם: "ל- UniSuper הייתה כפילות בשני אזורים גיאוגרפיים כהגנה מפני אובדן מידע. עם זאת, כאשר התרחשה מחיקת המנוי הפרטי של UniSuper, הדבר גרם למחיקת המידע בשני האזורים הללו. כל שירות ענן שומר גיבויים מלאים שנועדו לתרחישים הגרועים ביותר. תארו לעצמכם שהאקר משתלט על השרת שלכם או שהבניין בו מאוחסן המידע שלכם מתמוטט וקורס, אבל לא, התרחיש הגרוע ביותר הוא 'גוגל מוחק את החשבון שלך' – מה שאומר שגם כל הגיבויים אבדו. ל- Google Cloud אמורים להיות אמצעי הגנה שלא מאפשרים מחיקת חשבון, אבל ככל הנראה אף אחד מהם לא עבד והאפשרות היחידה הייתה שחזור מספק ענן נפרד בזכות התושיה של UniSuper שבחרה בפתרון ריבוי עננים".
למקור הידיעה ולמידע נוסף לחצו כאן