מחקר הזהות המקוונת של Jumio חושף דאגת משמעותית של אנשים לגבי הסיכונים הנשקפים מ- AI וזיופים עמוקים, כולל הפוטנציאל להתגברות פשעי סייבר והונאות זהות. המחקר בחן את דעותיהם של יותר מ- 8,000 בוגרים, מחולקים באופן שווה על פני בריטניה, ארצות הברית, סינגפור ומקסיקו. התוצאות מצביעות על כך שכמעט 72% מהנשאלים מודאגים על בסיס יומיומי מפני הטעייה של זיוף עמוק למסירת מידע רגיש או כסף. רק 15% מהצרכנים העולמיים – ורק 7% בסינגפור – אמרו שהם מעולם לא נתקלו בסרטון, אודיו או תמונה מזויפים.
גם לנוכח חרדה גבוהה סביב הטכנולוגיה הנפוצה והמתפתחת הזו, ממשיכים אנשים להעריך יתר על המידה את היכולת שלהם לזהות זיופים עמוקים – 60% מאמינים שהם יכולים לזהות זיוף עמוק, לעומת 52% ב- 2023. בסינגפור עולה מספר זה ל- 77%. ברחבי העולם, גברים היו בטוחים יותר ביכולתם לזהות זיוף עמוק (66% גברים לעומת 55% נשים), כאשר גברים בגילאי 18-34 הפגינו את הביטחון הרב ביותר (75%), בעוד שנשים בגילאי 35-54 היו הכי פחות בטוחות בעצמן (52% ).
"ככל שה- AI הגנרטיבי מתקדם, ממשיכה לעלות השכיחות של זיופים עמוקים וזו חושפת פער משמעותי ביכולת הקולקטיבית שלנו לזהות את ההטעיות הללו", אמר סטיוארט וולס – CTO של Jumio והוסיף: "ביטחון היתר המתמשך הזה מדגיש את הצורך הקריטי בחינוך ציבורי מקיף ומשמעותי ואת הצורך בפתרונות טכנולוגיים יעילים יותר. חיוני שעסקים וצרכנים ישתפו פעולה כדי לשפר את אמצעי האבטחה הדיגיטליים כדי למנוע ביעילות הונאות זהות". 60% מהצרכנים קוראים לרגולציה ממשלתית רחבה יותר של AI כדי לטפל בבעיות אלו. עם זאת, האמון הרגולטורי משתנה ברחבי העולם, כאשר 69% מהסינגפורים מביעים אמון ביכולת הממשלה שלהם להסדיר את תחום ה- AI, בהשוואה ל- 26% בלבד בבריטניה, 31% בארה"ב ו- 44% במקסיקו.
הונאה היא נושא מוכר עבור צרכנים רבים ברחבי העולם, כאשר 68% מהמשיבים דיווחו שהם יודעים או חושדים שהם נפלו קורבן להונאה מקוונת או לגניבת זהות, או שהם מכירים מישהו שנפגע. צרכנים אמריקאים היו בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להיות קורבנות ישירים של הונאה (39%), ביודעין או בחשד וסינגפור הייתה המדינה המובילה בדווח על קורבנות (51%). בעוד 46% מהצרכנים שנפלו קורבן או חשדו שהם קורבן להונאה מקוונת או גניבת זהות, אמרו שהמקרה שלהם היה בסך הכל אי נוחות קלה, 32% אמרו שההונאה גרמה לבעיות משמעותיות ולמספר שעות של טיפול עד לפתרון ו- 14% ראו בהונאה כחוויה טראומטית. יש לציין כי לפי המחקר, חוששים רוב הצרכנים מדי יום ליפול קורבן לפרצות מידע (79%) ולמתקפות סייבר של השתלטות על חשבון (77%).
אימות זהות הינו מרכיב מרכזי בפתרון הגנת סייבר עבור חברות המעוניינות לאבטח את עצמן ולהבטיח שהמשתמשים שלהן אמיתיים. יותר מ- 80% מהצרכנים בסינגפור אמרו שהם יהיו מוכנים להשקיע יותר זמן באימות זהות אם אמצעים אלו ישפרו את האבטחה בתעשיות השירותים הפיננסיים (85%), כלכלת השיתוף (85%), שירותי הבריאות (85%), הממשלה (84%), נסיעות ואירוח (84%), קמעונאות ומסחר אלקטרוני (83%), מדיה חברתית (82%) וטלקום (82%). בעת יצירת חשבון מקוון חדש, אמרו צרכנים שצילום של תעודת הזהות שלהם וצילום סלפי בשידור חי תהיה הצורה המדויקת ביותר של אימות זהות (21%), כאשר יצירת סיסמה מאובטחת מגיעה לאחר מכן (19%).
"כאשר אנו מנווטים במורכבות המוצגת על ידי AI גנרטיבי, התפקיד של מערכות אבטחה מתוחכמות הופך להיות מכריע", אמר פיליפ פוינטנר – ראש תחום הזהות הדיגיטלית של Jumio והדגיש: "כדי להתמודד עם העלייה בזיופים עמוקים והונאות סייבר, שילוב מערכות אימות רב מודאליות מבוססות ביומטריה הינו הכרחי. טכנולוגיות אלו הן המפתח להבטיח שעסקים יוכלו להגן על הפלטפורמות שלהם ועל לקוחותיהם מפני איומים מקוונים וחשוב להבין שהן חזקות משמעותית מסיסמאות ושיטות מסורתיות ומיושנות אחרות של זיהוי ואימות".