ה- FBI פרסם הודעת שירות חדשה לציבור בנוגע לעלייה בהיקף הונאה המכונה Phantom Hacker, עם למעלה מ- 500 מיליון דולר שנגנבו מקורבנות ההונאה עד כה. הונאת Phantom Hacker חולקת קווי דמיון רבים עם הונאות מקוונות אחרות, אך המורכבות שלה טמונה בעיקר באופן בו הצליחה התרמית המסוימת הזו להערים על כל כך הרבה קורבנות בזמן כה קצר. בעיקרו של דבר, מדובר בהתפתחות של הונאות תמיכה טכנית כלליות יותר המשתמשות בכמה מתחזים שונים המתחזים לאנשי תמיכה טכנית או לעובדי בנק וממשלה כדי להיראות משכנעים יותר. בעוד קורבנות הונאות ה- Phantom Hacker סובלים לעתים קרובות מאובדן כל חשבונות הבנק, החסכונות, הפנסיה או ההשקעות שלהם, אזרחים ותיקים הינם היעדים העיקריים מכיוון שהם נוטים יותר ליפול לסוג זה של הונאה.
כמו הונאות רבות, מתחילה הונאה זו עם האקר המתחזה לנציג טכני או לתמיכה בלקוחות של חברה לגיטימית, היוצר קשר עם קורבנות פוטנציאליים באמצעות הטלפון, הודעת הטקסט, האימייל או חלון מוקפץ במחשב שלהם. לאחר מכן מקבל הקורבן הוראה להתקשר למספר טלפון עבור 'סיוע'. ברגע שהקורבן מתקשר בטלפון עם ההאקר, הוא מתבקש להוריד תוכנת גישה מרחוק למחשב שלו. מכאן, מתיימר ההאקר להריץ סריקה לאיתור וירוסים לפני שהוא טוען שהמחשב נמצא בסכנת פריצה. לבסוף, גורם ההאקר לקורבן לפתוח את החשבונות הפיננסיים שלו כדי לראות אם קיימים בו חיובים בלתי מורשים, לפני שהוא אומר לו להתקשר למחלקת ההונאה של המוסד הפיננסי שלו. לאחר שהקורבן מתקשר לטלפון עם ההאקר השני המתחזה לנציג מהמוסד הפיננסי שלו, מתבשר הקורבן שהאקר ניגש למחשב ולחשבונות הפיננסיים שלו ועקב מיצג שווא זה, הוא נדרש להעביר את כספו לחשבון צד שלישי 'בטוח' כמו חשבון של הפדרל ריזרב או של סוכנות ממשלתית אחרת. לאחר מכן מקבל הקורבן הדרכה כיצד להעביר את כספו באמצעות העברה בנקאית, מזומן או מטבע קריפטוגרפי. בשל מגבלת עסקאות, עשוי ההאקר לומר לקורבן לשלוח את הכסף שלו מספר פעמים על פני מספר ימים או אפילו חודשים. כדי למנוע שאחרים יעצרו את הקורבן לבצע את העברת הכספים, אומר ההאקר לקורבן לא להודיע לאף אחד מדוע הוא מעביר את כספו. במידה והקורבנות חושדים בשלב זה, עשויים ההאקרים לשלוח דוא"ל או מכתב על מה שנראה כנייר מכתבים רשמי של ממשלת ארה"ב, על מנת לשכנע את הקורבנות שהם נוקטים בדרך הפעולה הנכונה.
הונאות Phantom Hacker הן בהחלט מסובכות וכוללות מספר אנשים ושלבים שונים. עם זאת, זו הסיבה שהן כל כך הצליחו. מסיבה זו יש להיות זהיר במיוחד כאשר מתמודדים עם שיחות טלפון לא רצויות, הודעות טקסט או מיילים. ה- FBI מציע למשתמשים להימנע מלחיצה על חלונות קופצים לא רצויים, כמו גם קישורים הנשלחים באמצעות הודעות טקסט או דואר אלקטרוני. כמו כן, אין להוריד או לפתוח קבצים מצורפים שההודעות הלו עשויות להכיל.
בקשה להוריד ולהתקין כל סוג של תוכנה במחשב הינה דגל אדום מרכזי ואסור לעשות זאת בשום פנים ואופן. בדרך כלל יכולות חברות לבצע תמיכה טכנית מרחוק דרך הדפדפן של המשתמש ורק האקרים יבקשו להתקין תוכנת גישה מרחוק. ראוי גם לציין כי לעולם אין לתת לאדם לא מוכר את השליטה במחשב. בהמשך לאזהרה בדבר הונאות אמזון לקראת מבצעי ה- Prime Big Day, ממשלת ארה"ב לעולם לא תבקש מאיש לשלוח כסף באמצעות העברה בנקאית לחשבונות זרים, מטבע קריפטוגרפי או באמצעות כרטיסי מתנה. להגנה נוספת מפני נוזקות או איומים מקוונים אחרים, יש לשקול התקנה ושימוש בתוכנת האנטי-וירוס הטובה ביותר במחשב האישי. מומלץ גם להשקיע באחד משירותי ההגנה הטובים ביותר למניעת גניבת זהות מכיוון שהם יכולים לעזור בהתאוששות מהונאות או אפילו בשחזור הזהות. יהיה זה גם רעיון טוב לחנך את כל בני המשפחה הקשישים ואת החברים אודות סוגים אלו של הונאות כדי לשמור על בטיחותם.