מתקפות הסייבר הגדולות בהיסטוריה, ומה ניתן ללמוד מהן

מתקפות סייבר הם איום נפוץ ומסוכן, אך מכל מתקפה אפשר להפיק לקחים וללמוד כיצד אפשר למנוע מהאסון לקרות שוב, או איך למזער נזקים. עשינו בשבילכם סקירה של מספר מתקפות סייבר מרכזיות שהתרחשו בשנים האחרונות, הלקחים שניתן ללמוד מהן, והפתרונות שאנחנו מציעים:

 

מתקפת WannaCry (2017): תוכנת כופר שתקפה מאות אלפי מחשבים בלמעלה מ-150 מדינות ברחבי העולם. התוכנה הזדונית השתמשה בפרצת EternalBlue במערכות Windows,
WannaCry הצפינה קבצים ודרשה כופר בביטקוין עבור שחרורם. האירוע הזה מדגים את החשיבות של עדכוני אבטחה בזמן אמת ואת הצורך במודעות גבוהה לסיכונים שמהווים תוכנות זדוניות שמנצלות פרצות ידועות.

הלקח: חשיבות העדכון של מערכות ותוכנות. המאמר המלא על מתקפת WannaCry

הפתרון שלנועדכוני תוכנה ועדכוני אבטחה שוטפים

 

הדלפת מידע של Equifax (2017): החברה האמריקאית Equifax חוותה את אחת מפרצות האבטחה הגדולות בהיסטוריה, עם הדלפת מידע אישי של כ-147 מיליון אנשים. הפריצה התאפשרה עקב פגם אבטחתי בפריימוורק Apache Struts שהחברה השתמשה לפיתוח אפליקציות web. למרות שה-patch שתיקן את הבעיה יצא חודשים לפני הפריצה, Equifax לא התקינה את ה-patch בזמן. האירוע מדגים את החשיבות הרבה של ניהול ועדכון תוכנה מקצועי, ואת הצורך לפעול על פי מדיניות עדכונים אבטחתיים קפדנית כדי למנוע פרצות אבטחה.

הלקח: ניהול ובקרה מחמירה על תוכנות צד שלישי.

הפתרון שלנו: הקמת מערכת למניעת דלף מידע

 

מתקפת NotPetya (2017):, התקפה זו הופנתה במקור נגד חברות באוקראינה אך התפשטה במהירות לרחבי העולם, וגרמה לנזקים המוערכים במיליארדי דולרים. מתקפת NotPetya ניצלה פרצת אבטחה במערכות Windows, אך להבדיל מווירוסים רגילים שמטרתם לקבל כופר, מטרתה העיקרית הייתה להשבית מערכות ולהרוס נתונים. האירוע מלמד על החשיבות של הגנה רב שכבתית, כולל גיבוי נתונים ותוכניות תגובה למקרי חירום והתאוששות מאסון.

הלקח: החשיבות של תוכנית התאוששות מאסון והמשכיות עסקית.

הפתרון שלנו: גיבוי והמשכיות עסקית

 

פריצה ל-Marriott International (2018): בנובמבר 2018, רשת מלונות מריוט הבינלאומית חשפה כי מידע אישי של כ-500 מיליון לקוחות נגנב במהלך פריצה אבטחתית. הפרצה, שהחלה ברשת מלונות Starwood לפני שנרכשה על ידי מריוט ב-2016, כללה שמות, כתובות אימייל, מספרי טלפון, מספרי חשבון של תכניות נאמנות, מידע על זמני שהות ומספרי כרטיסי אשראי ותוקפם. המקרה הדגיש את הצורך בבדיקות אבטחת מידע יסודיות ומתמדות, במיוחד במהלך תהליכי רכישה או איחוד של חברות, כדי לאתר ולתקן פרצות אבטחה שעלולות להוות נקודות תורפה למתקפות סייבר.

הלקח: הצורך בביצוע סקרי אבטחה מעמיקים בעת רכישות ואיחודים של חברות.

הפתרון שלנו: סקר סיכונים מקיף לעסק

 

מתקפת SolarWinds (2020): בסוף שנת 2020, התגלתה תקיפת אבטחה מורכבת שהשפיעה על חברת תוכנה אמריקאית בשם סולרווינדס, אשר מספקת מוצרי תוכנה לניהול רשתות ומערכות מידע. המתקפה החלה לאחר שעדכון תוכנה זדוני הותקן במערכות של אלפי ארגונים ברחבי העולם, כולל ממשלת ארצות הברית וחברות טכנולוגיה רבות. התוקפים, שהצליחו להטמיע קוד זדוני בתוך עדכוני תוכנה של SolarWinds, והשתמשו בכך על מנת לרכוש גישה לרשתות ולגנוב מידע רגיש.

הלקח: החשיבות של בדיקת אבטחת תוכנות ועדכונים בתוכנות צד שלישי, והקפדה על עקרונות סיווג ומתן גישה למערכות ונתונים.

 

כל אחד מהמקרים הללו מלמד אותנו על החשיבות של התכוננות מתמדת והשקעה במערכות אבטחה מתקדמות ומעודכנות. המטרה אינה רק להגן על נכסי המידע הקריטיים, אלא גם לשמור על אמון הלקוחות והשותפים העסקיים. מתקפת סייבר יכולות להתרחש בכל עסק, וההגנה הטובה ביותר היא תוכנית אבטחת מידע מקיפה ומתוכננת היטב.

קראו עוד על שירותי הסייבר שלנו, ויחד ניצור מעטפת הגנת סייבר מקצה לקצה לארגון שלכם!

דילוג לתוכן