האם הארגון שלך מוכן לאסון? כל מה שצריך לדעת על גיבוי נתונים והמשכיות עסקית

תקלות טכניות, מתקפות סייבר, טעויות אנוש ואסונות טבע. אלו רק חלק מהסכנות שעלולות להוביל לאובדן נתונים ומידע רגיש, לשבש את הפעילות הרציפה והתקינה של הארגון, לגרום לנזקים כלכליים ולפגוע במוניטין ובאמון הלקוח. במאמר נדבר על חשיבותו של תהליך גיבוי הנתונים ותכנון מערך המשכיות עסקית, ועל הפתרונות שאנו מציעים.

 

מה זה גיבוי נתונים-

גיבוי נתונים הוא תהליך שבו נעשית העתקה של המידע הדיגיטלי למקום אחסון בטוח, כך שבמקרה של תקלה או אובדן מידע, יהיה ניתן לשחזר אותו. תהליך זה מבטיח שהארגון יוכל להמשיך בפעילותו השוטפת ללא הפרעה, אף על פי שהתרחשו אירועים בלתי צפויים שפגעו במידע הארגוני.

 

מה הוא מערך המשכיות עסקית-

מערך המשכיות עסקית כולל תכנון מראש לכל סוג של אסון או אירוע בלתי צפוי, על מנת להבטיח שהארגון יוכל להמשיך בפעילותו הרגילה במהירות האפשרית. זה כולל תכנון לשחזור מידע, תפעול מערכות חלופיות, והכנה למעבר חלק בין מערכות. לדוגמה, בנק המתכונן למצבי חירום יכול לקבוע מראש פרוצדורות לשמירה על פעילות חיונית כמו טיפול בתשלומים וגישה לחשבונות, גם אם המערכות הראשיות נפגעות. זה כולל הקמת מרכזי נתונים חלופיים, שימוש בענן לגיבוי נתונים, ואימוני עובדים על המעבר למערכות חירום. כל אלו נועדו למזער את הפסקות השירות ולשמור על רצפת הפעילות העסקית בכל מצב.

 

למה זה חשוב?

  1. מזעור נזקים: גיבוי והמשכיות עסקית ממזערים את הנזק הפוטנציאלי מאובדן מידע מכל גורם.
  2. שמירה על מוניטין: היכולת להחזיר את הפעילות העסקית לשגרה מהר ככל האפשר מגבירה את אמון הלקוחות, תביא לקוחות חדשים ותשמר קיימים.
  3. הגנה על הנכסים הדיגיטליים: המידע הוא אחד הנכסים הכי קריטיים לכל ארגון, ההגנה עליו היא הכרחית על מנת שהארגון ישרוד.
  4. שמירה על חוק הגנת הפרטיות: החוק דורש מארגונים להגן על המידע האישי שברשותם ולהבטיח שהנתונים יישמרו בצורה בטוחה וישוחזרו במקרה של אירוע אבטחה. פיתוח תוכנית המשכיות עסקית ומערך גיבוי נתונים מסייע לקיים את דרישות החוק על ידי מניעת אובדן או גישה בלתי מורשית לנתונים אישיים.

 

איך לעשות זאת נכון?

  • תכנון גיבוי מקיף: זיהוי הנתונים הקריטיים לארגון וקביעת תדירות הגיבוי.
  • בדיקות שחזור: חשוב לבדוק באופן קבוע את תהליך השחזור כדי לוודא שהוא עובד כשורה.
  • תכנון לכל סוגי האסונות: יש להתכונן מראש לכל טווח של אירועים בלתי צפויים.

 

הגיבוי המנוהל שלנו ב- 010, איך זה עובד?

 

במקרה של כשל במערכת הגיבוי, מקבל צוות התמיכה של 010 התרעה אוטומטית ממערכת הגיבוי ובהתאם לתנאי ה-SLA, הצוות מטפל בתקלה מרחוק, ללא צורך במעורבות הלקוח וללא הפרעה לתפעול השוטף של מערכות הארגון. השרתים של 010 ממוקמים בחוות הגדולות והמובילות בעולם, הנתונים שלכם מועתקים בזמן אמת ונשמרים במתקנים נפרדים ועל כן מאפשרים לנו להתחייב על שחזור המידע באחריות מלאה. אנו תומכים בפלטפורמות טכנולוגיות, יישומים, מסדי נתונים ומכשירים רבים ומגוונים בקלות ובפשטות, אינו מוגבל בנפח, במיקום או בספק התשתית ומבטיח מוכנות מקסימלית לכל מקרה של כשל לוגי, העלול להוביל לאובדן מידע.
תוכנת הגיבוי שלנו מתעדכנת באופן שוטף ואוטומטי ומותאמת לצרכים המשתנים של כל ארגון ומבטיחה שחזור נתונים מלא בשעת משבר.

 

מה הגיבוי שלנו כולל:

  • שמירה ארוכת טווח – Retention: תוכנת הגיבוי יודעת לשמור בענן, מספר רב של דורות אחורה, ע"פ הגדרת הלקוח (אפילו ל-7 שנים ויותר), ובכך מבטיחה את שחזור הנתונים גם במצב של וירוס כופר ש"דגר" לאורך זמן.
  • הגנה מפני מחיקת מידע היסטורי: פתרון הגיבוי שלנו מונע מתוקף אפשרות למחוק מידע היסטורי מהגיבוי ומאפשר ללקוח לשחזר נתונים גם לאחר מתקפה, באמצעות פונקציה ייחודית הדורשת סיסמא נוספת למחיקת גיבויים (2FA).
  • מניעת Attack Loop: פתרון הגיבוי לשרתים ועמדות קצה מכיל Sand Box אשר יודע לזהות ולמנוע גיבוי של קובץ נגוע בוירוס כופר. במקרים שגובה הקובץ בטרם עודכנו קבצי החתימות והוירוס חדר למערכות הגיבוי, הקובץ לא ישוחזר ובכך תמנע הדבקה מחודשת של הארגון. פתרון זה בולם נסיונות כופר גם אחרי שאלו הוחדרו למערכת ומונע מהלקוח להיכנס לסחרור.

 

גיבוי נתונים והמשכיות עסקית אינם רק מדיניות או פרוצדורה טכנית; הם מפתח באסטרטגיה העסקית של כל חברה או ארגון, הם מבטיחים את יכולת ההתמודדות עם אסונות ומצבי חירום, ושומרים על רצף הפעילות העסקית גם בפני אתגרים גדולים. זה הזמן להשקיע במערכות גיבוי והמשכיות עסקית מתקדמות, כדי להבטיח את עתידו וביטחונו של הארגון.

קראו עוד על שירותי הסייבר שלנו, ויחד ניצור מעטפת הגנת סייבר מקצה לקצה לארגון שלכם!

דילוג לתוכן