בתחילת החודש הצהיר שר התחבורה הצ'כי – מרטין קופקה, כי רוסיה ביצעה אלפי ניסיונות לחבל במסילות ברזל באירופה. שר התחבורה של הרפובליקה הצ'כית אמר לפייננשל טיימס כי מטרת מתקפות הסייבר הללו הינה לערער את היציבות באיחוד האירופי ולחבל בתשתיות קריטיות. לדבי קופקה, תקפו האקרים רוסים גם מערכות איתות ורשתות מחשוב של מפעילת הרכבת הצ'כית הלאומית České dráhy. הגנת הסייבר הצ'כית הצליחה לזהות ולנטרל את המתקפות הללו, אך עם זאת הדגיש השר כי חבלה ברכבת עלולה לגרום לתאונות קשות.
סוכנות אבטחת הסייבר הצ'כית – NUKIB מזהירה מפני עלייה במתקפות סייבר, בייחוד מתקפות סייבר המכוונות למגזרי האנרגיה והתחבורה. התקיפות הסלימו מאז אישור חוק משנת 2022 המתיר צעדים נגד גופים זרים החשודים בהפרת זכויות אדם או פשעי סייבר. מתקפות הסייבר צויינו בדוח סוכנות אבטחת הסייבר האירופית – ENISA: "מגזר הרכבות גם חווה מתקפות כופרה ואיומים הקשורים למידע הקיים בעיקר במערכות IT כמו שירותי נוסעים, מערכות כרטוס ויישומים ניידים. קבוצות האקטיביסטיות מבצעות מתקפות DDoS (מניעת שירות) נגד חברות רכבת בקצב הולך וגובר, בעיקר בשל פלישת רוסיה לאוקראינה".
נזכיר כי באוגוסט 2023 פתחו הסוכנות לביטחון פנים של פולין (ABW) והמשטרה הלאומית בחקירת מתקפת סייבר על רשת הרכבות של המדינה. לפי סוכנות העיתונות הפולנית, שיבשה מתקפת הסייבר את התנועה. סטניסלב זארין – סגן מתאם השירותים המיוחדים, אמר לסוכנות הידיעות כי הרשויות הפולניות חוקרות שימוש בלתי מורשה במערכת המחשוב המשמשת לשליטה בתנועת הרכבות: "כרגע איננו פוסלים דבר", אמר סטניסלב זארין ל- PAP והמשיך: "אנחנו יודעים שבמשך מספר חודשים היו ניסיונות לערער את היציבות בפולין. ניסיונות כאלו בוצעו על ידי הפדרציה הרוסית בשיתוף עם בלארוס".