חברת Sysco – קונגלומרט של מיליארדי דולרים בארה"ב הודיעה ליותר מ- 126,000 מעובדיה הנוכחיים ולשעבר על פרצת נתונים שחשפה נתונים רגישים שלהם. Sysco הינה המשווקת והמפיצה הגדולה ביותר של מוצרי שירותי מזון בצפון אמריקה עם הכנסות של יותר מ- 68 מיליארד דולר בשנה, שלחה מכתבי התראה אודות פרצת הנתונים לאלפי אנשים. Sysco היא אחת ממפיצות המזון הגדולות בעולם, מתגאה ב- 600,000 לקוחות ברחבי העולם. החברה, בסיסה ביוסטון טקסס, מעסיקה כ- 70,000 עובדים במספר יבשות ומספקת קשת רחבה של שירותי מזון מבתי חולים ועד בתי מלון.
Sysco הבחינה שמערכות המחשוב שלה נפרצו ב- 5 במרץ. החברה מאמינה שההאקרים ניגשו למערכות המחשוב שלה כחודשיים קודם לכן, ב- 14 בינואר. ממכתב ההתראה ששלחה החברה עולה כי ההאקרים יצרו קשר עם החברה ונרמז כי ייתכן ומדובר במתקפת כופרה. מידע שסיפקה Sysco לתובע הכללי של מיין מראה כי במהלך המתקפה נחשפו נתונים של למעלה מ- 126,000 עובדים בהווה ובעבר. החברה הודיעה לרשויות במיין שהאקרים גנבו שמות עובדים או מזהים אישיים אחרים, כמו גם מספרי תעודת זהות: "למרות שאיננו יכולים לאשר בשלב זה ספציפית איזה מידע הושפע עבור כל עמית בנפרד, אנו מאמינים שהמידע יכול לכלול שילוב של הנתונים הבאים: מידע אישי המסופק ל- Sysco למטרות שכר כולל שם, מספר ת"ז, מספרי חשבון או מידע דומה", נכתב במכתבים של Sysco לעובדיה.
למרות שהזרם הבלתי פוסק של פרצות מידע עלול לגרום לקהות חושים, נמשכות הסכנות של גניבת מידע אישי. למשל, פושעי סייבר יכולים להשתמש במידע אישי כדי לבצע הונאה: מגניבת זהות ומתקפות דיוג ועד פתיחת חשבונות אשראי חדשים, ביצוע רכישות בלתי מורשות, או קבלת הלוואות בתואנות שווא.
Sysco הדגישה כי היא הודיעה לרשויות אכיפת החוק אודות האירוע והדגישה כי המתקפה לא השפיעה על תפקודיה העסקיים או על מידע של לקוחותיה. החברה גם הבטיחה לספק לעובדיה הגנות גניבת זהות ושירותי ניטור אשראי במשך שנתיים.