ועדת התחרות והצרכנות של אוסטרליה הזהירה כי פושעי סייבר מכוונים לקורבנות הונאות סייבר עם הצעות מזויפות לעזור להם להתאושש מהונאות הסייבר. חשוב להבין כי פושעי סייבר שומרים מאגרי מידע של האנשים שהם כבר הונו. הנציבות (ACCC) הזהירה כי פושעי סייבר מכוונים לקורבנות הונאות סייבר באמצעות תוכניות המבקשות תשלום מראש כדי להחזיר כסף שאבד בהונאות סייבר קודמות: "קורבנות של הונאות סייבר קודמות מזוהים בקלות על ידי פושעי סייבר, שבדרך כלל שומרים מידע על אנשים שהם הונו וגם מוכרים אותו הלאה", נכתב בדוח של ACCC.
חמושים במידע זה, יוצרים פושעי הסייבר קשר עם קורבנות ומעמידים פנים שהם גוף מהימן כגון סוכנות ממשלתית, ארגון אבטחת סייבר, שירות לשחזור כספים, עורך דין, קבוצת תמיכה צרכנית, או ארגון צדקה. פושעי הסייבר אומרים לקורבנות שהם יכולים להחזיר הפסדים תמורת עמלה מראש, אחוז מהכספים האבודים, או תשלום מס. לשם כך מבקשים פושעי הסייבר מידע אישי בהתיימרות של צורך לאמת זהות. במקרה של הונאות מטבעות קריפטוגרפיים, טוענים פושעי הסייבר כי יש צורך באישורים כדי להקים ארנק דיגיטלי. חלק מפושעי הסייבר מבקשים גישה מרחוק למערכות המחשוב של הקורבנות, בטענה שהדבר נחוץ כדי לקבל מידע אישי ופרטי זיהוי.
בטקטיקה אחרת מציגים עצמם פושעי הסייבר כקורבנות שהצליחו לשחזר כספים אבודים ולהציע את מומחיותם כביכול, תמורת תשלום. הצעות אלו מגובות בהפניות מזויפות – או ללקוחות מזויפים או לאתרי ביקורת. אחרים מפרסמים מודעות במדיה החברתית או בונים אתרים משלהם כדי ליצור תדמית אותנטית.
אנשים מעל גיל 65 הם המטרות השכיחות ביותר של פושעי סייבר אלו. ה- ACCC רשם 158 דוחות עם הפסדים כולל של למעלה מ- 2.9 מיליון דולר אוסטרלי (1.9 מיליון דולר ארה"ב), כולל הפסדים מהתרמית המקורית. תקריות שאינן מדווחות עשויות להעלות את המספרים הללו.