ענקית הקמעונאות היפנית Muji השביתה את המכירות המקוונות בעקבות מתקפת כופרה על אחד מספקיה

חברת הקמעונאות היפנית Muji הסירה את החנות שלה מהאינטרנט עקב השבתת לוגיסטיקה שנגרמה על ידי מתקפת כופרה על שותף המשלוחים שלה – Askul. חברת Muji – קמעונאית מוצרים לבית, ביגוד ורהיטים – מפעילה למעלה מאלף חנויות ביפן, סין, סינגפור, אירופה, אוסטרליה וצפון אמריקה. לחברה הכנסות שנתיות של כ- 4 מיליארד דולר והיא מעסיקה כ- 24,500 עובדים ברחבי העולם. החברה מסרה כי הבעיה גרמה לכל שירותי הקמעונאות להיפגע, כולל גלישה או ביצוע רכישות בחנויות מקוונות, צפייה בהיסטוריית הזמנות דרך אפליקציית Muji והצגת תכני אינטרנט. החברה לא ציינה לוח זמנים לשחזור מערכות המחשוב שלה.

Muji גם מסרה כי היא חוקרת אילו משלוחים הושפעו, כדי לבדל את ההזמנות שבוצעו לפני המתקפה ולשלוח התראות דוא"ל ללקוחות. Askul הינה חברת מסחר אלקטרוני גדולה בתחום ציוד משרדי ולוגיסטיקה, בבעלות Yahoo! Japan Corporation, המציעה שירותי עסקיים לעסקים ולצרכני קצה. החברה פרסמה הצהרה ובה הודיעה כי היא נפגעה ממתקפת כופרה אשר גרמה לשיבושים תפעוליים: "נכון לעכשיו, קיים כשל מערכת באתר האינטרנט של Askul עקב מתקפת כופרה ולכן השבתנו הזמנות ופעולות משלוח. אנו חוקרים כעת את היקף מתקפת הכופרה, כולל דלף מידע אישי ונתוני לקוחות ואנו נעדכן ברגע שנדע יותר."

בעקבות מתקפת הכופרה הושבתו שירותי בקשות להחזרת מוצרים, שליחת קבלות בדואר, משלוח קטלוגים ואיסוף וכמו כן, דלפק שירות הלקוחות של Askul אינו זמין בטלפון או דרך האתר. בהתחשב בכך ש- Askul מטפלת רק במכירות של Muji ביפן, משפיעים השיבושים רק על אזור זה וחנויות Muji במדינות אחרות זמינות ופועלות כרגיל.

מתקפת כופרה זו מגיעה זמן קצר לאחר מתקפת כופרה נוספת על יצרנית הבירה הגדולה ביותר ביפן – אסאהי, מתקפה אשר אילצה את החברה להשבית את פעילות הייצור ולדחות השקות מתוכננות של מוצרים.

למקור הידיעה ולקריאה נוספת לחצו כאן

ענקית הקמעונאות היפנית Muji השביתה את המכירות המקוונות בעקבות מתקפת כופרה על אחד מספקיה
דילוג לתוכן