הונאות ופשעי סייבר בסינגפור ממשיכים במגמת עליה ועלו ב- 49.6% בשנה שעברה, גם כאשר נוקטת סינגפור מספר צעדים כלל-תעשייתיים כדי לבלום הונאות ופשעי סייבר. מספר מקרי ההונאות ופשעי הסייבר הגיע בסינגפור ל- 50,376 בשנת 2023, לעומת 33,669 מקרים בשנה הקודמת, כאשר הונאות היוו 92.4% מהמקרים הכוללים. על פי הנתונים העדכניים של משטרת סינגפור (SPF), הקורבנות איבדו סך של 651.8 מיליון דולר SG (483.62 מיליון דולר אמריקאי). קורבנות פשעי סייבר בסינגפור דיווחו בשנה שעברה על 1,899 מקרי הונאה כתוצאה מנוזקות והפסידו SG$34.1 מיליון, עם הפסד ממוצע של SG$17,960 לכל קורבן.
משטרת סינגפור ה- SPF התייחסה למאמצים הקולקטיביים של סוכנויות ממשלתיות שונות, כולל סוכנות הסייבר לאבטחת המידע והרשות המוניטרית של סינגפור וכן, של ארגונים במגזר הפרטי בהפעלת אמצעים נגד הונאות סייבר והעלאת המודעות הציבורית. "עם זאת ממשיך להיות גבוה הסכום שאובד כתוצאה מהונאות סייבר הכוללות שימוש בהנדסה חברתית", אמרו ה- SPF. בפרט, הביעה המשטרה דאגה לגבי עלייה חדה בהונאות העושות שימוש במדיה חברתית ופלטפורמות הודעות כמו פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וטלגרם. פושעי סייבר מגיעים בדרך כלל לקורבנותיהם דרך פלטפורמות אלו ודרך אתרי קניות מקוונים. שלוש הפלטפורמות של Meta – פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם – היוו את חלק הארי של מדיה זו, כאשר רוב פושעי הסייבר ממנפים את השלישייה הזו כדי ליצור אינטראקציה עם קורבנות פוטנציאליים. פייסבוק שימשה 71.7% מפושעי הסייבר, אחריה אינסטגרם ב- 18.5% ו- TikTok ב- 4.1%. מבין מקרי ההונאה בהם הייתה מעורבת פייסבוק כנקודת המגע, 41.5% היו הונאות מסחר אלקטרוני, 15.8% היו הונאות נוזקה ו- 12% היו הונאות עבודה. הונאות עבודה ומסחר אלקטרוני היו בין סוגי ההונאות המובילים בשנת 2023, עם הונאות מזויפות של שיחות חברים, כמו גם הונאות דיוג והונאות השקעות. אלו היוו 78.4% מכל סוגי ההונאות שדווחו בשנה שעברה, שם הונאות התחזות של פקידי ממשל הביאו להפסדים הממוצעים הגבוהים ביותר של SG$103,600 לכל מקרה ואחריהם הונאות השקעות ב- SG$50,700 לכל מקרה.
הונאות דיוג ירדו ב- 16.3% ל- 5,938 מקרים בשנה שעברה, כאשר קורבנות הונאות דיוג הפסידו SG$14.2 מיליון, בהשוואה ל- SG$16.5 מיליון בשנת 2022. עם זאת, עלה ממצוע הכספים האבוד למקרה ב- 2.4% ל- SG$2,394 בשנת 2023. מקרי הונאה אלו כללו שימוש בדוא"ל ושיחות טלפון על ידי פושעי סייבר אשר התחזו לפקידי ממשל, מוסדות פיננסיים או עסקים וכמו כן, הונאת קורבנות לחשיפת מידע רגיש כולל סיסמאות ואישורי בנק לאחר לחיצה על קישורים זדוניים או באמצעות שיחות טלפון. פושעי הסייבר השתמשו בנתונים האישיים כדי לבצע עסקאות בלתי מורשות באמצעות חשבונות הבנק או כרטיסי האשראי של הקורבנות. צעירים ומבוגרים מתחת לגיל 50 היוו 73% מכלל קורבנות ההונאה, כאשר בני 30 עד 49 היוו את הרוב ב- 43.1%. מתוך קבוצה זו, 24.6% היו קורבנות של הונאות מסחר אלקטרוני, בעוד 22.3% היו מעורבים בהונאות עבודה ו- 14.3% בהונאות דיוג.
ה- SPF דיווחו כי הם עובדים עם יותר כ- 100 מוסדות, כולל חברות פינטק ופלטפורמות קריפטו, באמצעות המשרד נגד הונאות – כדי להקפיא חשבונות וכדי להחזיר כספים לקורבנות. יותר מ- 19,600 חשבונות בנק הוקפאו בשנה שעברה על סמך חקירות של מרכז הפיקוד נגד הונאה. המשטרה עובדת גם עם חברות טלקום מקומיות ועם פלטפורמות מסחר אלקטרוני על הטמעת אמצעים נגד הונאות. המשטרה הקפיאה יותר מ- 9,200 קווי סלולר ו- 29,200 חשבונות וואטסאפ בשנה שעברה, שנחשדו בהונאות. בנוסף, חברות טכנולוגיה נדרשו לסמן ולחסום אתרים זדוניים. ה- SPF נרשמו לתוכנית Cloud Priority Flagger של גוגל, שמטרתה להאיץ את הזיהוי והסימון של אתרי דיוג פוטנציאליים ושל נוזקות. ה- SPF גם פרסה כלים אנליטיים כדי לזהות ולחסום אתרי הונאה ועבדה עם ספקיות אינטרנט מקומיות כדי לחסום בשנה שעברה יותר מ- 25,000 אתרי הונאה.
צעד חדש נגד הונאה הוצג בחודש שעבר כדי לאפשר למנויים ניידים בסינגפור להורות לספק שלהם לחסום את כל השיחות הנכנסות ממספרים בינלאומיים. יש לציין כי על פי הרגולטור בתעשייה Infocomm Media Development Authority (IMDA), יותר מ- 300 מיליון שיחות הונאה שבוצעו ממספרים בינלאומיים נחסמו על ידי ספקי טלקום בין ינואר לספטמבר בשנה שעברה. יוזמה נוספת שהוצגה בינואר אשתקד, מתייגת הודעות SMS מעסקים שאינם רשומים במרשם ה- SMS Sender ID של סינגפור כ-"Likely-SCAM", כדי להזהיר משתמשי טלפונים ניידים מפני פושעי סייבר פוטנציאליים. אמצעי זה סייע לצמצם את מספר מקרי הונאות ה- SMS ב- 70% בשלושה חודשים לאחר השקתו.