גיבוי מקביל לביטוח, אף אחד לא ממש אוהב ביטוחים, בוודאי לא לשלם לביטוח, אבל ברגע קריטי כולנו אסירי תודה לעובדה שהביטוח שלנו קיים. גיבוי מידע קריטי לארגון או יחיד מהווה ביטוח לנגישות המידע, וביום סגריר הנגישות הזו יכולה להיות משמעותית ביותר.
רבים מתחילים בגיבוי לתקליטורים אופטיים, קלטות מגנטיות או דיסקים קשיחים. זהו ללא ספק צעד חשוב, אבל היכן הם משאירים את הגיבויים? ברוב המקרים הם מושארים ליד המחשבים שהם גיבו. לגבי ארגונים גדולים יותר, רובם שומרים עותק של הגיבוי שלהם במקום מרוחק, לשם כך הם נדרשים לשמור על צוות יעודי שמתמחה בחומרה ותוכנה הקשורה למערכת הגיבוי. למרות עשרות שנים של התפתחויות טכנולוגיות משמעותיות באמצעי אכסון מידע מגנטיים, קצב איבוד המידע העולמי ממשיך לעלות.
עובדה זו נגרמת מהרבה סיבות, אך הסיבה העיקרית היא העובדה שאנו שומרים הרבה יותר מידע בריכוזים גבוהים בהרבה. הדיסקים הקשיחים של ימינו מסוגלים לאכלס פי 500 כמויות מידע מדיסקים בשנות ה-90, כך שלאיבוד הגישה לחומרה הזו יש משמעויות רבות בהרבה מבעבר.
להלן הגורמים העקריים לאיבוד מידע:
44% מהמקרים הסיבה היא בעית חומרה. חומרה עשויה להתקלקל בגלל פרץ חשמלי, לחות, חום ועוד.
32% מהמקרים נובעים מטעות אנוש, כמו מחיקה של מידע חשוב או טיפול כושל בחומרה (לדוגמה, נפילת מחשב משולחן).
14% מהמקרים נובעים מבעיות בתוכנה: באג בתוכנה, שימוש כושל ברכיבי תוכנה אבחונית או שימוש לא נכון בתוכנות גיבויים.
7% מוירוס מחשבים.
3% מאסון סביבתי: גניבה, שריפה וכולי.
גיבוי מקוון מהווה עלית מדרגה בבטיחות המידע, ומכיל בתוכו יתרונות משמעותיים לארגונים שנושא כמו גיבויים ושחזורים אינו מהווה חלק מההתמחות העסקית שלהם:
פשטות: גיבוי מקוון מאפשר לחברות לשלוח את המידע החשוב להם, מוצפן על גבי האינטרנט לאתר מרוחק ובטוח. וברגע האמת, המידע זמין ומיידי. מה יכול להיות פשוט מזה?
תזרים מזומנים: למה להשקיע מאות אלפי שקלים, לעתים מליונים, על רכיבי חומרה, תוכנה ואנשי IT לתמיכה בפתרון, שניתן להשיג תוצאה דומה בהוצאה חודשית נמוכה.
שלם רק על פי השימוש: כמו כל שרות טוב, בשירותי גיבויים מקוונים הלקוחות משלמים על פי הצריכה שלהם.
תכנון פיננסי ארוך טווח: השירות מאפשר למנהלים לתכנן את ההוצאות הרב שנתיות בדיוק רב.
הצפנה: הסטנדרט בשוק היום מבטיח שכל פתרון גיבוי מקוון ילווה במערכת הצפנה חזקה שתבטיח שהמידע של הלקוחות לעולם לא יפרץ.
מהירות הגיבוי: הגיבוי הראשון של כל מערכת עלול להיות ארוך, אך מכיוון שהגיבויים שולחים רק מידע שהשתנה או חדש, כל גיבוי נוסף יהיה קצר בהרבה.
רמת השירות מחייבת: כל שירות מחשוב ענני מחויב על פי חוזה לעמוד ברמות שירות ברמה הגבוהה ביותר.
אחריות: לכל בעיות השירות יש כתובת אחת בלבד.
עזרה בשעת חירום: בזמן גורלי לך ולארגונך, ספק השירות יעמיד לרשותך את טובי אנשיו וכליו כדי לפתור את בעיותיך במהירות המירבית.
אפשרויות רבות בשוק: שרותי הגיבוי המקוון קיימים כבר זמן רב והתחרות רבה, כך שהאפשרויות ללקוחות הן גם רבות. בין היתר, לקוח תמיד יכול לעזוב ספק אחד למשנהו.
קראו על שירותי הסייבר שלנו, ויחד ניצור מעטפת הגנת סייבר מקצה לקצה לארגון שלכם! צרו איתנו קשר עוד היום להבטחת בטחון המידע לעסק שלכם!