מחקר חדש מגלה שרוב מכריע של הצרכנים ינתק את הקשר עם מותג לאחר אירוע אבטחת סייבר הכולל דלף מידע. אנשים מצפים ליותר, במיוחד מעסקים גדולים. מחקר של חברת Vercara – ספקית שירותי אבטחה בענן, הראה כי 75% מהצרכנים מוכנים לעזוב מותגים אם וכאשר אלו יתמודדו עם בעיות אבטחת סייבר כמו פרצות מידע. ממצאים אלו מדגישים את התפקיד המכריע הממלא אמון המותג בנוף הדיגיטלי. יתרה מכך, נראה כי נדרשת עבודה קשה כדי לזכות באמון הצרכנים, במיוחד לאחר מתקפת סייבר.
במחקר נמצא כי 66% מהצרכנים בארה"ב לא היו סומכים על חברה שנפלה קורבן לדלף מידע בו נכללו הנתונים שלהם ו- 44% מהצרכנים מייחסים תקריות סייבר להיעדר אמצעי אבטחה של חברה. מעניין לציין ש- 54% מהמשיבים מעניקים מידה של סלחנות כלפי מותגים קטנים יותר המתמודדים עם מתקפות סייבר, בניגוד לציפיות הגבוהות שלהם מעסקים גדולים יותר. עם זאת, מוכיחות תוצאות המחקר שלעתים קרובות צרכנים פחות מודעים לתפקיד שהם עצמם ממלאים בשמירה על היגיינת סייבר והם גם חסרים מודעות כיצד מתחילות מתקפות סייבר. 55% מהמשיבים אמרו שהם השתמשו במכשירים הארגוניים שלהם לקניות מקוונות ומהווים בכך בשוגג מקור לסיכונים לתשתית העסקית. 35% מהמשיבים מאמינים שזה מאתגר להתחזות למותגי מסחר אלקטרוני גדולים, למרות שזה לא באמת קשה מדי.
כמובן שחברות צריכות בראש ובראשונה לשאוף למקסם את אמצעי אבטחת הסייבר שלהן, אמר קולין דוהרטי – מנכ"ל Vercara: "בנוף הסייבר הנוכחי שבו מתחילות רוב מתקפות הסייבר בסוג כלשהו של הנדסה חברתית, חשוב לעסקים לראות את מדיניות אבטחת המידע שלהם דרך עיניו של הקשר הכי פגיע שלהם – העובדים"; "חשוב להפעיל מפגשי מודעות והדרכה קבועים לא רק עבור מחלקות ה- IT והסייבר, אלא עבור כל העובדים, מכיוון שכך ניתן יהיה לזהות יותר מתקפות כופרה ומתקפות DDoS מוקדם יותר, אם כולם ידעו ממה להיזהר".
בשנת 2023 נפגעו עסקים ב- 800,000 מתקפות סייבר, יותר מ- 60,000 מהן היו התקפות DDoS. לפי חברת Vercara, כ- 4,000 עסקים נפלו קורבן למתקפות כופרה. מתקפות כופרה הגיעו למעשה לרמות שטרם נראו בספטמבר 2023, עם 514 קורבנות שנחשפו באתרי הדלפת מידע.