באתר tech.walla.co.il פורסמה כתבתו של ינון בן שושן אודות הונאה באינסטגרם, בה מתחזה גורם פלילי למותג האופנה הסיני SHEIN ומבטיח גיפטכארד מתנה למאה המשתתפים הראשונים תמורת תשלום משלוח בסך 15₪. בכתבה מצוטט תום מלכה – חוקר מודיעין איומי סייבר בראיון לאתר, באמרו כי זוהי תרמית נוספת ששמה לה למטרה לגנוב פרטי כרטיסי אשראי מקהל ישראלי.
לקריאת הכתבה המלאה באתר tech.walla.co.il
במקור אחר פורסם שלאחרונה, אם מפרסמים תמונה באינסטגרם ומשתמשים בהאשטאג המזכיר את SHEIN, מקבלים תוך זמן קצר אימייל המזמין את המשתמש להיות דוגמן/ית SHEIN ולשתף איתם פעולה באופן של קבלת מוצרים לקידום מכירות. הודעות דואר אלקטרוני אלו אינן קשורות ל- SHEIN והן תרמית חדשה שמטרתה לגנוב כסף מהמשתמש. בעדכון מתאריך 12/12/2022 מספר המקור על כמה טוויסטים חדשים בסיפור הזה שכן הנוכלים מכוונים גם לאנשים שמעולם לא קנו ב- SHEIN. הם גם מבקשים כסף מראש והוסיפו חוזה חוקי למראה!
בהונאה זו, מגיעה הודעת הדוא"ל של SHEIN לכאורה, מכתובת Gmail, מה שמיד גורם לזה להיראות חשוד. בתחתית, אין מידע ממשי מתחת למילה "בברכה". יש לציין כי ההודעה כוללת פנייה ל- "נכבדים יקרים" שכבר צריכה להעלות חשד. אבל וואו, כתוב שישלחו המון דברים בחינם וישלמו 1000$ בכל פעם פרסום? זה חייב להיות חוקי, נכון?!? אין סיכוי! מי שהשיבו לאימייל הזה קיבלו תגובה ארוכה במייל המספרת כיצד הם מסתעפים וצריכים אנשים שיעזרו בקידום מכירות וכל מה שצריך זה למלא את הטופס שהם שולחים. הקישור מפנה לדף שנראה כאילו הוא נמצא ב- SHEIN.com. הטופס בדף זה מבקש לציין רק את שלושת הפלטפורמות המובילות של המשתמש וכמות העוקבים שלו, יחד עם כתובת הדוא"ל שלו. לאחר מילוי ושליחת הטופס מגיעה בקשת התשלום. עבור המשלוח הראשון טוענים הנוכלים שיכסו 70% מדמי המשלוח והמשתמש יכסה 30% מדמי המשלוח שהם 50$. זה חל רק על המשלוח הראשון ולאחר מכן, החל מהחודש השני הם מספרים שהם יכסו את כל דמי המשלוח. המשתמש יקבל את המוצרים לקידום מכירות כל חודש למשך 12 חודשים לשימוש ופרסום פוסטים ברשתות החברתיות. כמובן שהנוכלים קוראים לקורבנותיהם להיכנס לאתר Shein.com ולבחור 8 פריטים שהם אוהבים: זה יכול להיות מכנסיים, חולצות, שמלות, נעליים, תיקים. לאחר בחירת המוצרים לקידום המכירות מתבקשים הקורבנות לשלוח לנוכלים צילומי מסך של הפריטים שנבחרו כדי שיוכלו לאסוף אותם ולהכין אותם למשלוח.
גם תרמית זו היא חלק מהכלל, "אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי…" בדיוק כמו חברות הרוצות לשלם למשתמשים כסף עבור פרסום מודעות בפייסבוק, הונאה זו מנסה לפתות קורבנות עם הצעה שנשמעת טובה מכדי לוותר עליה.